Rețeaua de socializare Instagram va renunța, începând de astăzi, la afișarea cronologică a fotografiilor.
Ordonarea cronologică va fi înlocuită de un algoritm care va decide ce posturi sunt relevante și ce posturi sunt mai puțin interesante, pentru a le afișa în concordață.
Algoritmul pe care-l va folosi Instagram va fi similiar celui pe care Facebook îl utilizează de ani buni și are atât aspecte pozitive, cât și aspecte negative.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În evaluarea posturilor vor conta, ca și pe Facebook, numărul de reacții. Cu cât mai multe reacții, cu atât va ranca mai sus un post. Invers, posturile care strâng mai puține reacții vor fi listate mai jos sau chiar deloc.
Avantajul acestei abordări este că scoate în față conținutul cu caracteristici virale. Pe de altă parte, în acest fel se pierde caracterul ”real-time” al conținutului, iar fotografiile de la evenimente care se desfășoară în timp real, de exemplu, se vor pierde cel mai probabil undeva la coada listei.
Facebook a justificat această schimbare prin faptul că utilizatorii ratează în medie 70% din conținutul care se regăsește în feed. În realitate, cel mai probabil această modificare va naște o altă metodă de monetizare, ca și pe Facebook, unde publisherii sunt încurajați (ca să nu spun șantajați) să plătească pentru a le fi vizibile posturile.
În plus, niciun utilizator normal nu are pretenția să vadă tot conținutul postat de sutele de prieteni și branduri pe care le urmărește. Această modificare nu va crește numărul de posturi vizualizate, ci doar va schimba în mod arbitrar conținutul afișat cu prioritate.
Trecerea la ordonarea pe bază de algoritm va schimba automat și modul în care brandurile vor aborda prezența pe Instagram, dându-se startul unei noi goane după like-uri și share-uri.
Modificarea ordinii în care sunt afișate posturile pe Instagaram va începe să fie vizibilă, treptat, chiar de astăzi.