Instagram oferă o nouă opțiune ce are rolul de a scădea riscul pierderii controlului asupra conturilor personale, prin confirmarea identității cu un cod suplimentar.
Cunoscută sub denumirea “two-factor authentification” sau autentificarea în doi pași, pe românește, această opțiune este folosită de majoritatea companiilor importante pentru a adăuga un strat suplimentar de securitate autentificării tradiționale pe bază de nume și parolă.
Funcția era anterior disponibilă unui număr redus de utilizatori, sub formă de test, acum cei de la Instagram lansând-o pentru toți utilizatorii rețelei.
În cazul Instagram, autentificarea în doi pași funcționează puțin diferit de majoritatea serviciilor, asemănându-se mai mult cu abordarea pe care Facebook a ales-o pentru WhatsApp. Codul suplimentar necesar confirmării identității nu va fi cerut în momentul logării, ci la anumite intervale de timp.
CITEȘTE ȘI Transmisiunile video live pe Facebook pot fi realizate și de pe PCOpțiunea “Two-Factor Authentification” poate fi găsită și activată din meniul de opțiuni aferente contului. Pentru folosirea acestei opțiuni este necesară introducerea numărului de telefon.
Verificarea va avea loc la diverse intervale de timp și se va realiza printr-un cod din 6 cifre trimis prin SMS pe care utilizatorul va trebui să-l introducă pentru a-și confirma identitatea. În cazul pierderii telefonului, utilizatorul are la dispoziție un număr limitat de coduri de rezervă, ce ar trebui să fie notate separat.
Cu aceeași ocazie, Instagram a început să cenzureze “conținutul sensibil”. Reprezentații companiei au fost destul de vagi în definirea conținutului sensibil, spunând doar că este vorba de imagini și filmări care, deși nu contravin regulilor rețelei, ar putea fi deranjante pentru anumite categorii de utilizatori.
Imaginile și filmările considerate sensibile, vor fi acoperite cu un layer care acoperă conținutul și avertizează utilizatorul că ar putea fi afectat de conținutul respectiv. Dacă totuși dorește să-l vadă, utilizatorul nu trebuie decât apese butonul “See Photo” afișat pe acel layer.