Începând de astăzi cea mai populară aplicație de photo sharing, Instagram, are un design nou. Odată cu el a fost schimbată și pictograma serviciului.
Utilizatorii care vor actualiza în zilele următoare aplicația de Instagram vor observa, în primă fază, că pictograma s-a schimbat radical. Vechiul cameră foto retro a fost înlocuită cu un simbol simplificat și mult mai colorat. Roz, portocaliu, galben și mov sunt culorile care predomină noua pictogramă Instagram.
Ca de obicei, la acest gen de modificări, părerile sunt împărțite. Curentul general exprimat deja pe Twitter pare să fie potrivnic schimbării.
Mai importantă decât pictograma este însă schimbarea de design pe care interfața Instagram a suferit-o. Abordarea este, însă, situată exact la polul opus față de pictogramă. Dacă pictograma a trecut la culori intense, ”țipătoare” chiar, interfața aplicației suferă o simplificare drastică, renunțându-se la elementele colorate.
Zona superioară și bara de butoane din partea de jos, ambele colorate până acum, au devenit albe. În rest, toate elementele și funcțiile aplicației au rămas la locurile lor. Noul design nu schimbă sub nicio formă structura de până acum a aplicației.
Cei de la Instagram susțin că au dorit ca prin această simplificare a interfeței să scoată în evidența imaginile postate. Și, într-adevăr, atenția nu mai este acum distrasă de elementele interfeței, ochiul fiind atras doar de conținutul fotografiilor.
Spre deosebire de noua pictogramă, la care s-a ajuns după ce au fost testate 300 de variante, schimbările la nivelul interfeței sunt clar de bun augur.
Instagram are la ora actuală peste 400 de milioane de utilizatori și servește în fiecare zi 80 de milioane de fotografii și clipuri video.