Odată cu lansarea P10 la Barcelona, săptămâna aceasta, Huawei își reia ofensiva care l-a adus pana acum pe un loc 3 în zona CEE și nordică după vânzări (inclusiv Romania). Telefoanele cresc în calitate și percepție, iar preturile, deși rămân atractive, au înregistrat o creștere după ASP (Average Selling Price - prețul mediu de vânzare) de 16% in 2016.
Born Fast, Stay Fast este promisiunea majora a brandului in acest an: soft-ul dedicat al Huawei pentru platforma Android promite păstrarea vitezei de operare de la începutul și până la sfârșitul vieții utile a aparatului. Iar parteneriatele cu Pantone și Leica livrează culoare atât pe exterior, cât și în colecția de fotografii. Huawei vrea ca anul acesta să pună mai multe telefoane în poșetele doamnelor.
La Barcelona am stat de vorba cu Yanmin Wang, presedintele Huawei Devices pentru Europa centrală, de est și zona nordică.
Care e strategia de produs pentru România în 2017?
Am vizitat România săptămâna trecuta - avem potențial important acolo si vom continua sa promovam produsele mid-high în această piață. Dar de asemenea ne gândim sa lărgim oferta in segmentul de mijloc. Acolo vom veni cu produse cu performante si design foarte bune si de asemenea cu preț foarte bun. Vom folosi aceasta strategie pentru a câștiga in fata competiție in acest an.
Ce e mai important pentru brand? Creșterea de cota de piață sau urcarea in gama pe segmentul flagship, acolo unde se bate proaspătul lansat P10?
Nu exista un conflict aici. Ca sa fiu cinstit, in Romania trebuie sa construim elementele esențiale. Vorbim întâi de o foarte buna reputație a brandului. Apoi de service, care sa se alinieze cu strategia de marketing. Iar in magazine trebuie sa creștem zona de display, sa construim mai multa prezenta in zonele de prezentare ale produselor.
CITEȘTE ȘI Huawei lansează vârfurile de gamă P10 și P10 PlusCare e targetul pentru P10 in Romania?
Ținta mea personala e dublarea. Dublu fata de P9!
Care sunt trendurile in materie de smartphones anul acesta?
Eu cred ca trebuie sa ne uitam la partea de software. Cea mai mare durere de cap a utilizatorilor este ca după 6-12 luni de folosire a smartphone-ului, viteza sistemului de operare scade. Si asta cred ca e una dintre problemele platformei Android. Pentru asta, echipa noastră de software a muncit sa rezolve problema si credem ca avem o tehnologie avansata aici. De asemenea vorbim de chipset si de aceea investim atât de mult in tehnologia noastră (procesoarele Kirin - n.r.). Pentru ca putem le integra foarte bine cu softul nostru si cu partenerii locali pentru a creste nivelul de securitate, care iarăși e o alta preocupare a oamenilor. Avem nevoie de foarte buna securitate pentru soluțiile de plata care folosesc terminalele.
Pe scurt, cu ce vine nou anul acesta Huawei la MWC Barcelona?
P10, de la design, viteza, soft, performanta, calitate foto. Cred ca avem un telefon “best in class” si cred ca pentru 600 de euro oamenii primesc un telefon premium care merita banii. Anul trecut, cu P9, am introdus camera duala, care augmentează experiența fotografica, iar anul acesta lucrurile merg mai departe cu P10 si noul software cu detecție faciala 3D si funcții avansate, plus prima camera frontala Leica.
Care e cumpărătorul mediu? Ce segmente țintiți?
Seria P din portofoliul nostru înseamnă produse premium, flagship, design spectaculos. După studiile noastre, cumpărătorii de smartphones se situează mai ales in zona de vârstă 20-40, iar dintre ei, 60% sunt bărbați. Vrem să schimbăm asta. Vrem ca mai multe femei sa folosească telefoanele noastre din seria P. De aceea ne concentram marketingul pe media de lifestyle, pe bloggeri si influenceri, care sa ne ajute sa intram in aceasta zona de piață.
Anul acesta, Huawei vine cu 8 culori pentru terminalele noi: cate se vor si vinde?
Versiunile colorate merg in vitrina (rade), ii atrag pe oameni, dar știm din studii ca oamenii prefera versiunile negre si argintii. Vor fi atrași de culoare, dar decizia de cumpărare e de obicei mai conservatoare!