Cei care se documentează pe Google legat de o viitoare vacanță, vor găsi în paginile cu rezultate inclusiv zboruri și hoteluri pentru destinația vizată.
Google a anunțat că paginile cu rezultate ale motorului său de căutare vor fi optimizate special pentru căutările de vacanță, oferind utilizatorilor informații legate de avioanele și ofertele de cazare disponibile.
Motorul de căutare va urmări cuvintele cheie ale căutărilor pentru a detecta când un utilizator se informează legat de o viitoare vacanță. Noul format va fi afișat automat când se vor folosi căutări precum ”hotel Sibiu”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Deși noua facilitate funcționează inclusiv pentru țara noastră, deocamdată nu este suportată limba română. În altă ordine de idei, Google nu va recunoaște cuvinte precum ”cazare” sau ”zboruri”, ci doar corespondenții din limba engleză.
Interesant e că noua facilitate nu este doar un instrument de monetizare pentru Google, ci funcționează pe principiile generale ale motorului de căutare. Vor exista câteva rezultate sponsorizate, marcate ca atare, dar restul elementelor vor fi ordonate organic.
În mod implicit, sortarea rezultatelor este stabilită de algortimii Google și va afișa în fruntea listei elementele sponsorizate. Însă, se poate schimba criteriul de sortare. Rezultatele pot fi ordonate în funcție de rating-urile alocate de utilizatori pe site-uri de profil, precum booking.com pentru cazări. De asemenea, se poate realiza și o sortare după preț.
Google merge și mai departe, oferindu-le utilizatorilor sugestii legate de data deplasării. Motorul de căutare va indica perioade în care biletele de avion sau cazarea sunt mai ieftine pentru destinația vizată.
CITEȘTE ȘI Google construiește două smartwatch-uri în cadrul propriei divizii hardwareDe asemenea, prin intermediul serviciului Google Flights, utilizatorii vor avea posibilitatea să primească update-uri legate de modificările de preț ale biletelor de avioane. Google Flights este un serviciu dedicat special căutării biletelor de avion, disponibil în 26 de țări, inclusiv România.
Deși este disponibilă și pe desktop, noua facilitate este optimizată în primul rând pentru mobile. Cei care folosesc telefonul mobil pentru a se interesa legat de o viitoare vacanță, vor avea la dispoziție mai multe funcții. De exemplu, vor putea filtra rezultatele pe baza anumitor facilități, cum ar fi afișarea numai a hotelurilor care acceptă animale de companie.
Prioritatea mai mare pentru dispozitivele mobile este o tendință pe care o observăm la Google în ultimii ani. Conform studiilor realizate de compania americană, această strategie este justificată de faptul că 31% din rezervările pentru vacanțe se fac de pe un dispozitiv mobil și 53% din călătoriile de afaceri sunt puse la punct pe un smartphone.