Facebook a anunțat că va suporta, începând de astăzi, transmisiuni video în direct fără limită de timp.
Alături de aplicațiile de chat, zona de video, în special cea de live video, constituie în prezent cel mai important domeniu pentru Facebook. Aproape că nu există săptămână care să nu aducă cel puțin o noutate pe zona de video din partea celor de la Facebook.
Compania americană a anunțat un upgrade important pentru transmisiunile live, care vor putea emite non-stop. Este o realizare importantă pentru inginerii Facebook și, totodată, o provocare pentru serverele companiei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Până acum, din considerente tehnice, transmisiunile live nu aveau voie să depășească 90 de minute. Ridicarea acestei bariere lasă loc liber unei multitudini de posibilități, care vor fi, bineînțeles, monetizate de Facebook.
Din cauza limitării, o mulțime de evenimente nu puteau fi transmise pe Facebook. Acum, gigantul american este liber să negocieze transmisiunea live pe Facebook a evenimentelor de mare interes, precum cele sportive.
Facebook se va putea acum lupta cu YouTube pentru a obține exclusivitate pentru tot felul de transmisiuni importante, de la concerte și conferințe, până la meciuri de fotbal.
Noua facilitate, numită Continuous Live Video, vine însă și cu câteva limitări. Utilizatorul nu va avea control asupra stream-ului. Nu va putea să revadă anumite momente și nu va putea să urmărească în reluare o astfel de transmisiune.
În schimb, Facebook va pune, treptat, la dispoziția publisher-ilor o serie de instrumente pentru configurarea stream-ului. Unul dintre acestea va fi posibilitatea selectării audienței. Cel mai probabil, această funcție va fi folosită pentru transmisiuni a căror disponibilitate va fi limitată pe criteriu geografic.
A doua noutate pe care Facebook a anunțat-o vizează clipurile înregistrate, incluzând aici transmisiunile live încheiate. Acestea vor fi însoțite de un grafic al reacțiilor, așa cum s-au petrecut ele în decursul transmisiunii.
Facebook a anunțat că peste două treimi din utilizatori urmăresc transmisiunile live abia după ce acestea au luat sfârșit. Așa că, cei de la Facebook s-au gândit să le ofere celor care au ratat momentul, posibilitatea de a urmări doar momentele interesante.
În acest scop, clipurile video vor fi însoțite un grafic al reacțiilor în timpul transmisiunii live, care va arăta care au fost cele mai interesante faze, în funcție de numărul reacțiilor înregistrate la un anumit moment.
CITEȘTE ȘI Autoritatea de concurență din Franța investighează Facebook și Google pentru poziție dominantă în publicitatea onlinePractic, dacă ai ratat o transmisiune live, ai posibilitate să "sari" direct la momentele care au primit cele mai multe reacții din partea celor care au văzut transmisiunea în direct.
Facebook mizează pe faptul că utilizatorii se manifestă, apăsând butoanele de reacții, exact în momentele cheie ale transmisiunii. Deși este posibil ca Facebook să aibă date care indică acest lucru, este, totuși, o presupunere care ar putea induce utilizatorul în eroare.
Foarte probabil, cei mai mulți oameni nu reacționează instant în momentul în care transmisiunea ajunge la o scenă interesantă. Mai degrabă, aceștia își exprimă aprecierea la final sau înainte de a părăsi transmisiunea.
Dacă presupunerea mea se va adeveri, noul grafic al reacțiilor se va dovedi irelevant, iar utilizatorii vor fi îndrumați spre un moment nepotrivit al unei transmisiuni video. Dar asta se va putea observa în timp.