Algoritmul pe baza căruia Facebook stabilește ce posturi afișează pe wall-ul utilizatorilor și în ce ordine va suferi noi modificări menite să scoată în față conținut cât mai relevant.
Update-ul face parte dintr-un program mai larg, numit de Facebook ”Feed Quality Program”. Acesta are ca scop final îmbunătățirea experienței oferite de News Feed, iar un rol important aici îl joacă algoritmul de rankare al posturilor.
Până acum, engagement-ul - like-urile, comentariile și share-urile - erau esențiale pentru rankarea postuilor. Cu cât mai mare era engagement-ul, cu cât mai sus apăreau posturile unei pagini.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În acest moment, Facebook pare să fi înțeles că like-ul nu este totul și că sunt detalii care pot conta la fel sau poate chiar mai mult.
În urma cercetărilor și sondajelor realizate, cei de la Facebook au ajuns la concluzia că lipsa engagement-ului nu înseamnă neapărat că utilizatorul nu este interesat de un anumit post. De asemenea, timpul pe care acesta îl petrece citind un articol pe care a dat click în Facebook vorbește despre interesul acordat.
Noul update stabilește 5 elemente noi pe baza cărora algoritmul va stabili vizibilitatea pe care postările o merită:
- interesul utilizatorului față de autor;
- popularitatea postului în rândul prietenilor
- performanța generală a autorului în cadrul rețelei
- tipul postului (link, imagine, status)
- cât de recent este postul
Cea mai mare noutate este că noul update acordă o importanță mai mare timpului pe care utilizatorul o petrece citind un articol sau urmărind diverse alte tipuri de conținut.
Această abordare ar putea avea un efect benefic asupra calității conținutului postat pe Facebook, unde abundă postările de calitate slabă, de tip clickbait. Creatorul acestui gen de conținut poate păcăli utilizatorii să dea click pe un post, dar dacă utilizatorul își dă seama că a fost păcălit și închide repede pagina, Facebook va ști că a avut de-a face un conținut de slabă calitate și îi va scădea pe viitor vizibilitatea în newsfeed.
O altă noutate este diversificarea paginilor afișate. De multe ori, pe baza vechiului algoritm, newsfeed-ul era inundat cu numeroase posturi de la același publisher. Noul algoritm va limita numărul de posturi care pot apărea de la același publisher în newsfeed.
Noul algoritm a început deja să fie implementat dar va dura câteva săptămâni până când va fi valabil pentru întreaga rețea. În următoarele săptămâni, modificările vor deveni vizibile atât în newsfeed-ul utilizatorilor, cât și în performanțele paginilor de Facebook, acolo unde adminii vor trebui să experimenteze din nou cu tipurile de conținut care performează mai bine.