Facebook și-ar putea recompensa financiar utilizatorii pentru anumite tipuri de post-uri, folosind mai multe modalități de monetizare a conținutului.
Un număr limitat de utilizatori ai rețelei sociale au participat la un sondaj, publicat de The Verge, prin care Facebook le cere opinia în legătură cu diverse modalități de monetizare, prin care utilizatorii să câștige bani de pe urma conținutului postat pe Facebook.
Utilizatorii vizați au fost întrebați dacă sunt interesați de următoarele modalități prin care să câștige bani pe Facebook: "tip jar" (borcan virtual bacșiș), conținut plătit, sponsorizări, donații, buton call to action (pentru vânzări directe) și "revenue sharing" (un procent din veniturile obținute de Facebook).
Prin motivarea financiară a utilizatorilor, Facebook poate deveni o alternativă la AdSense-ul celor de la Google, utilizatorii fiind astfel motivați să creeze conținut pe care să-l publice pe Facebook, nu doar să dea share conținutului deja creat.
Nu este clar deocamdată dacă una sau mai multe dintre aceste opțiuni vor fi disponibile pentru toți utilizatorii sau dacă vor fi selectați doar anumiți publisheri. Nu ar mira pe nimeni dacă, cel puțin la început, Facebook va folosi aceste modalități de monetizare pentru a motiva personalitățile și publisherii să producă mai mult conținut real-time, pentru a recupera teren în una dintre zonele în care nu a reușit niciodată până acum să rivalizeze cu Twitter.
Deși este doar un sondaj, care nu garantează introducerea mijloacelor de monetizare menționate, este clar că Facebook cel puțin ia în calcul monetizarea utilizatorilor pentru conținutul creat.
CITEȘTE ȘI Twitter a trecut la ordonarea algoritmică a posturilor. Cum se poate reveni la sortarea cronologicăDeocamdată, Facebook plătește publisherii doar prin reclamele afișate în cadrul materialelor de tip instant articles. Se zvonește însă că Facebook va plăti anumiți publisheri, printre care Buzzfeed, pentru transmisiunile video live.
Cu acest sondaj, se prefigurează deja un patern prin care Facebook va motiva financiar crearea diverselor tipuri de conținut, de la articole clasice la video live.