Cea mai recentă facilitate Facebook se numește Măști și este o nouă tentativă a popularei rețele de socializare de a arăta că încă este ”cool”.
Fie că o face prin diverse achiziții sau prin copierea fără nicio jenă a concurenței, Facebook duce o luptă continuă cu Snapchat pentru publicul tânăr, cel care caută mereu ceva nou și care nu mai găsește bucuria de fi diferit într-un serviciu care are 1,71 miliarde de utilizatori.
Măști, cea mai nouă funcție Facebook, este produsul achiziției popularei aplicații MSQRD în luna martie a acestui an. La fel ca aplicația originală, funcția Măști are rolul de a distra utilizatorii cu diverse efecte aplicate în timp real.
Noua facilitate folosește realitatea augmentată pentru a aplica efecte artificiale unei imagini reale. Concret, utilizatorul care se filmează își poate acoperi fața cu diverse efecte destul de reușite, pe care Facebook le numește Măști.
CITEȘTE ȘI Profitul Samsung scade cu 30% ca urmare a renunțării la Note 7Unele măști acoperă doar parțial capul utilizatorului, în timp ce altele îl pot ascunde complet. Cea de-a doua variantă poate deschide drumul către transmisiunile video live pe Facebook a celor mai timizi, care își pot ascunde identitatea reală cu ajutorul unei măști și a unui profil fals. În fapt, chiar acesta este și rolul noii facilității: creșterea numărului de utilizatori care folosesc funcția live video și, automat, crează mai mult conținut în care Facebook poate pune reclame.
Pentru a utiliza măștile, utilizatorul trebuie să acceseze funcția Live, apoi să apese bagheta magică din colțul stânga sus al ecranului. Acolo va găsi butonul pentru măști și va putea selecta unul din efectele disponibile.
În momentul lansării, funcția Măști este disponibilă doar pe iOS și numai în Statele Unite, Marea Britanie și Noua Zeelandă. Cei de la Facebook promit că aceasta va putea fi folosită pe Android și în restul lumii în lunile următoare.