Facebook a lansat o bizară secțiune dedicată Jocurilor Olimpic, în încercarea de a deveni o sursă de știri cât mai relevantă, în special în cazul evenimentelor majore.
Vestea bună pentru cei care trăiesc cu impresia că Facebook este locul unde trebuie să-și caute știrile este că rețeaua socială tocmai a lansat un feed dedicat special Olimpiadei de la Rio, care se va desfășura între 5 și 21 august. Vestea proastă este că noua secțiune lasă mult de dorit la capitolul relevanță. În plus, poate fi accesată doar când dorește Facebook.
Spre deosebire de Twitter, unde ordonarea cronologică a posturilor asigură o urmărire fluentă a evenimentelor, indiferent că vorbim de seriale de televiziune sau evenimente geopolitice, Facebook încă nu a găsit calea prin care să ofere o secțiune organizată cu știri relevante din surse multiple. Ca urmare, apelează la diverse experimente mai mult sau mai puțin bizare.
CITEȘTE ȘI Instagram lansează Stories, o secțiune dedicată conținutului efemerUn astfel de experiment este și noua secțiune dedicată Olimpiadei de la Rio. În cadrul feed-ului creat special pentru această ocazie, utilizatorii pot găsi un amalgam de informații precum imagini și live video, posturi și evenimente, toate legate de Jocurile Olimpice.
Din păcate, relevanța informațiilor regăsite aici, cel puțin cu o înainte de startul Olimpiadei, lasă de dorit. Informațiile sunt ”trase” și afișate pe baza unor algoritmi și nu par să urmărească o ordine anumită sau să fie concentrate în jurul unui subiect recent.
A doua mare problemă este legată de modul în care poate fi accesată noua secțiune de către cei interesați. Nu există o intrare în bara laterală a site-ului sau în vreunul din meniurile aplicației mobile. Singura cale, cel puțin până acum, de accesare este prin intermediul mesajului pe care Facebook îl postează deasupra feed-ului principal.
CITEȘTE ȘI WhatsApp nu șterge complet mesajele, iar asta nu este singura problemă de securitate a aplicațieiDe exemplu, miercuri seară am putut accesa secțiunea dedicată Jocurilor Olimpice, după ce Facebook mi-a afișat deasupra feed-ului standard mesajul prin care făcea cunoscută lansarea noii secțiuni. A doua zi, acesta nu mai era afișat, prin urmare nu am mai putut accesa noua secțiunea legată de Olimpiadă.
De asemenea, cel puțin până acum, feed-ul dedicat Olimpiadei pare să fie vizibil doar în aplicația mobilă. Nu l-am văzut nici pe site, nici în aplicația universală pentru Windows 10.
Este greu de înțeles de ce Facebook nu a creat un buton ori un simplu link prin intermediul căruia utilizatorii să poată accesa oricând și așa destul de irelevanta secțiune dedicată Jocurilor Olimpice. Pentru o companie care dorește să ”țină prizonier” utilizatorul, principiile elementare de ergonomie par a fi niște imense provocări.