Apple a publicat vineri modificări ale unora dintre regulile de utilizare a App Store, relaxând unele restricții referitoare la serviciile de streaming al jocurilor, cursurile online și situațiile în care dezvoltatorii trebuie să utilizeze sistemul de achiziții prin intermediul aplicației, pentru care percepe un comision de 30%.
Revizuirea a avut loc înainte de lansarea iOS 14, cea mai nouă versiune a sistemului de operare pentru iPhone, care este așteptată mai târziu în această lună, relatează News.ro.
Compania a făcut schimbările în urma criticilor din partea dezvoltatorilor privind practicile App Store, după ce unele companii concurente, cum ar fi Microsoft și Google, parte a grupului Alphabet, au refuzat să își lanseze platformele de streeming pentru jocuri pe iPhone-uri, din cauza regulilor Apple.
În mod special Epic Games, compania producătoare a jocului Fortnite, se află într-un litigiu cu Apple din cauza mai multor reguli ale App Store, inclusiv cerința de a utiliza achizițiile prin intermediul aplicației în cazul produselor digitale.
Luna trecută, Apple a exclus Fortnite din App Store.
Una dintre actualizările majore făcute vineri se referă la serviciul de streaming al jocurilor. Microsoft și Facebook au afirmat public în ultimele luni că regulile Apple au restricționat ceea ce pot face aplicațiile lor pe iPhone-uri și iPaduri. Serviciul xCloud al Microsoft nu este disponibil pe iOS, în timp ce aplicația pentru jocuri a Facebook nu are toate jocurile pe iPhone.
Apple afirmă acum că serviciile de streaming de jocuri, precum Google Stadia și Microsoft xCloud, sunt permise în mod explicit. Dar există condiții: jocurile oferite în serviciu trebuie descărcate direct din App Store, nu dintr-o aplicație all-in-one. Producătorilor de aplicații li se permite să lanseze așa-numita ”aplicație de catalog” care leagă alte jocuri din serviciu, dar fiecare joc va trebui să fie o aplicație individuală.
Regulile Apple înseamnă că, dacă un serviciu de jocuri de streaming are 100 de jocuri, atunci fiecare dintre aceste jocuri va avea nevoie de o listă individuală în App Store, precum și de o relație de dezvoltator cu Apple. Jocurile individuale trebuie să aibă, de asemenea, unele funcționalități de bază atunci când sunt descărcate. Toate jocurile și magazinele trebuie să ofere sistemul de achiziție în cadrul aplicației, utilizând sistemul de procesare a plăților al Apple, în baza căruia Apple încasează de obicei 30% din venituri.
Un reprezentant Google a refuzat să comenteze.
Regulile subliniază tensiunile dintre controlul exercitat de Apple asupra platformei sale, despre care spune că este aplicat din motive de siguranță și de securitate, și serviciile de jocuri emergente considerate de mulți drept viitorul industriei jocurilor. Serviciile de streaming de jocuri vor să acționeze ca o platformă pentru producătorii de jocuri, cum ar fi să aprobe jocuri individuale și să decidă ce jocuri să ofere, dar Apple dorește ca serviciile de streaming să acționeze mai mult ca un pachet de jocuri și afirmă că trebuie să revizuiască fiecare joc individual.
Apple nu are un serviciu de jocuri de tip cloud, dar vinde un pachet de abonamente de jocuri iOS numit Apple Arcade.
O altă modificare se referă la cursurile urmate prin prezență fizică achiziționate printr-o aplicație iPhone. În această primăvară, pe fondul pandemiei, mai multe companii care anterior permiteau utilizatorilor să rezerve cursuri cu prezență fizică, precum Classpass, au început să ofere cursuri virtuale. Regulile Apple afirmau anterior că sunt necesare cursuri virtuale pentru a utiliza procesul de plată în aplicație al Apple.
Noile reguli ale Apple afirmă că în cazul cursurilor virtuale individuale, cum ar fi antrenamentul de fitness, plățile pot avea loc în afara sistemului Apple, dar nu și în cazul cururilor cu o paeticipare mai numeroasă.
Apple a abordat, de asemenea, o problemă ridicată de companii precum Wordpress și Hey și a relaxat cerința ca aplicațiile gratuite să folosească achizițiile în aplicație.
Modificările complete ale regulilor App Store sunt disponibile pe site-ul Apple.