YouTube încearcă, din nou, să convingă utilizatorii să plătească pentru a scăpa de reclame, testând un abonament care reduce numărul acestora.
Numit Premium Lite, abonamentul este o reinventare a unuia vechi (numit la fel), la care platforma a și renunțat între timp. Spre deosebire, însă, de cel vechi, noul abonament nu blochează toate reclamele.
Premium Lite promite „un număr redus” de reclame, iar condițiile scrise cu font foarte mic menționează reclamele afișate în timpul redării clipurilor muzicale, a Short-urilor (video-urile scurte copiate de la TikTok) și reclame afișate în pagini, lângă clipuri.
CITEȘTE ȘI Abonații Netflix petrec două ore pe zi în cadrul platformeiVechiul abonament Premium Lite, testat începând din 2021 și eliminat după doar câțiva ani, bloca complet reclamele. Noua versiune, deși blochează doar o parte dintre reclame, oferă și alte facilități, precum ascultarea cu ecranul închis.
Noul abonament a fost observat de utilizatorii din mai multe țări, iar reprezentanții companiei au confirmat testarea acestuia în Australia, Tailanda și Germania.
Cât despre preț, în Australia, de exemplu, Premium Lite este vândut cu 9 dolari, aproape la jumătate față de recent scumpitul Premium, care costă 17 dolari pe lună.
Nu se știe, deocamdată, când va fi lansat noul abonament și dacă aceasta va fi forma sa finală.