Pentru prima oară de la ultima schimbare de strategie, Google pare să aibă, în sfârșit, un concurent serios pentru Spotify și celelalte servicii de streaming pentru muzică.
Google a anunțat că cele două servicii de streaming ale companiei, YouTube Premium și YouTube Music, au ajuns să numere 50 de milioane de abonați care plătesc lunar pentru unul dintre cele două abonamente.
Google nu spune câți abonați are fiecare dintre cele două servicii în parte, însă se poate deduce că toți cei 50 de milioane au acces la YouTube Music. Asta pentru că YouTube Music se vinde atât separat, cât și în cadrul YouTube Premium.
CITEȘTE ȘI HBO Max a anunțat când intră în RomâniaYouTube Premium, versiune mai scumpă, oferă o serie de facilități pentru utilizatorii YouTube, precum posibilitatea descărcării conținutului și scutirea de nenumăratele reclame, dar și acces la YouTube Music.
Creșterea serviciilor de streaming YouTube pare să fi accelerat de la începutul pandemiei. În ultimul an, acestea au atras 20 de milioane de noi abonați, după ce, de la lansarea din 2018, ajunseseră în octombrie 2020 la 30 de milioane de abonați.
YouTube Music este, acum, destul de aproape de Apple Music și Amazon Music, care au 78, respectiv 63 de milioane de abonați, dar încă departe de liderul pieței, Spotify, care se laudă cu 165 de milioane de conturi plătite.
YouTube Premium costă 35 de lei pe lună în România, iar YouTube Music costă 22 de lei pe lună.