De vină pentru faptul că nu s-a ținut de promisiune și nu a lansat până acum un nivel superior de calitate pentru muzică ar fi condițiile de licențiere, spune Spotify, care a rămas în urma rivalilor la acest capitol.
Anul trecut, când Apple s-a alăturat Amazon și a început să ofere opțiunea lossless, care poate duce calitatea muzicii până la 192kHz/24bit, Spotify nu s-a lăsat mai prejos și a promis că, până la finalul lui 2021, va oferi o opțiune similară.
2021 a trecut și Spotify nu și-a ținut promisiunea, iar utilizatorii au început să-și arate nemulțumirea din ce în ce mai vocal pe rețelele de socializare. Chiar și unii dintre muzicieni sunt revoltați de slaba calitate a sunetului de pe Spotify, pe care Neil Young l-a numite „degradat și sterilizat”.
CITEȘTE ȘI Spotify a depășit scandalul dezinformărilor fără să piardă utilizatoriMai nou, semne de întrebare au început să ridice și investitorii Spotify, care nu au ratat ocazia celei mai recente conferințe cu CEO-ul Daniel Ek pentru a cere mai multe informații.
Ek spune că nu are ce informații noi să ofere, dând vina pe condițiile de licențiere și negocierile pentru drepturile de difuzare (nu pe faptul că Spotify pare să se concentreze exclusiv pe podcast-uri în ultima vreme). Șeful companiei lasă de înțeles că upgrade-ul calitativ este foarte complicat, deși rivalii au reușit să treacă rapid la calitate lossless.
Astfel, în continuare nu se știe când va face și platforma suedeză pasul la un nivel superior al calității muzicii. Pe surse, se știe că Spotify ar vrea să lanseze un abonament special pentru lossless, pe care să ceară banii în plus. Asta în contradicție cu rivalii, care au inclus lossless-ul în abonamentele actuale, fără costuri suplimentare.