Artiștii care-și vor publica singuri creațiile pe Spotify vor împărți veniturile 50-50 cu platforma suedeză.
Spotify a anunțat vineri lansarea unei facilități prin care artiștii își pot urca singuri melodiile în cadrul serviciului. Departe de a fi doar instrument tehnic, noua facilitate elimină intermediarii și crește atât veniturile artiștilor, cât și ale Spotify.
Înainte ca această facilitate să existe, melodiile erau postate pe Spotify de către casa de înregistrării. Artiștii independenți, care nu aveau contract cu o casă de înregistrării, trebuiau să plătească un terț specializat în publicarea melodiilor pe serviciile de streaming.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Spotify păstra 48% din venituri, iar artiștii și casele de producție sau terții împărțeau între ei restul de 52%. În funcție de contracte, artiștii puteau primi și doar 15% din venituri.
Noua funcție de upload, care permite artiștilor să-și urce singuri creațiile în cadrul platformei, are o regulă simplă de împărțire a veniturilor: Spotify păstrează 50%, iar artiștilor le revine 50% pe care nu trebuie să-i împartă cu nimeni.
Facilitatea este integrată în platforma Spotify for Artists, care permite artiștilor, printre altele, să vadă cum performează propriile creații.
Alături de melodia propriu-zisă, artiștii pot publica informații adiționale, o copertă și pot alege o dată de lansare.
Spotify recomandă ca upload-ul să se facă cu cel puțin 5 zile înainte de data aleasă pentru lansare. În acest timp, platforma suedeză are timp să facă verificările de rigoare legate de drepturile de autor și să se asigure că nu există duplicate.