Cel mai popular serviciu de streaming muzical vrea să profite de oportunitățile aduse de pandemie și să conecteze artiștii cu ascultătorii prin intermediul evenimentelor virtuale.
Pandemia a împiedicat muzicienii să mai organizeze evenimentele și concertele care-i aduceau alături de fani și le rotunjeau semnificativ veniturile. O soluție pentru aceștia, pe care mai multe companii de tehnologie au sesizat deja că o pot monetiza, o reprezintă organizarea virtuală a concertelor.
Spotify, în calitatea sa de cel mai important serviciu de streaming, cu cei mai mulți abonați, poate și arată că vrea să joace un rol important în acest sens. Serviciul suedez își va lua, bineînțeles, partea leului, dar va și ajuta artiștii într-o perioadă dificilă și va veni cu încă o facilitate care să-l propulseze în preferințele utilizatorilor.
CITEȘTE ȘI Toate filmele și serialele care apar pe Netflix în luna septembrieReverse engineering-ul aplicației Spotify a scos la iveală faptul că serviciul suedez lucrează o funcție de evenimente virtuale pe care artiștii o pot folosi pentru a-și anunța fanii de concertele live pe care le vor putea asculta pe Spotify.
Se pare că va exista o secțiune numită “Upcoming Virtual Events”, unde utilizatorii pot vedea ce evenimente virtuale urmează să fie organizate, cu accent, bineînțeles, pe artiștii preferați.
Există indicii că Spotify va lucra în acest sens cu anumite firme care vând bilete la concerte și care, de la începutul pandemiei, s-au reorientat către evenimentele virtuale pentru a supraviețui. Acestea vor opera plățile pe care fanii le vor face pentru a dobândi acces.
În funcție de cum va performa, nu este exclus ca această facilitate să rămâne în picioare chiar și după pandemie.
Înainte de pandemie, concertele aduceau pentru marii artiști undeva în jur de 75% din veniturile totale. Procentul era mai mic în cazul muzicienilor mai puțin populari.