Platforma suedeză de streaming Spotify a rămas cu același număr de abonați după ce a trecut prin controversa politicilor privind gestionarea informațiilor false răspândite prin intermediul podcast-urilor.
Deși, din punct de vedere al imaginii, Spotify a gestionat dezastruos scandalul recent legat de dezinformare, serviciul de streaming a scăpat nevătămat, fără să piardă utilizatori din această cauză.
O analiză făcută de Sensor Tower pentru săptămânile dinainte și de după izbucnirea scandalului arată că numărul instalărilor din magazinele de aplicații a rămas constant la 6.000.000 pe săptămână.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În același timp, principalii rivali au crescut în măsuri mici. Serviciile deținute de Amazon și Apple au câștigat în jur de trei procente, iar YouTube Music, cu un număr mult mai mic de utilizatori, a crescut cu 8,3%.
Numărul de instalări este, însă, doar un indicator al evoluției, care nu poate spune întreaga poveste. În rezultatele trimestriale se va vedea dacă utilizatorii au fost sau nu deranjați de felul în care Spotify a tratat problema și dacă au decis să se dezaboneze sau nu.
Pentru a-și proteja podcast-urile, Spotify a preferat să nu ia măsuri împotriva lui Joe Rogan, un podcaster foarte popular, care a răspândit dezinformări legate de pandemie și vaccinarea împotriva COVID-19.
Platforma suedeză l-a apărat pe acesta inclusiv când mai mulți muzicieni au decis să-și retragă muzică. Imediat, pe Twitter au început să ia amploare hashtag-uri precum #cancelspotify, #deletespotify sau #ByeSpotify.