Netflix crede că taxarea suplimentară, într-o formă sau alta, a practicii cunoscute drept account sharing o va ajuta să crească, din nou, după ce a pierdut abonați și a înregistrat venituri sub propriile estimări.
VEZI AICI ȘI - NETFLIX VREA SĂ AFIȘEZE RECLAME LA UNELE ABONAMENTE
Account sharing-ul a fost bun pentru Netflix, așa cum și pirateria fost bună pentru Microsoft, până la un punct. Acum, această practică reprezintă o slăbiciune, iar Netflix pare din ce în ce mai hotărât să o stârpească.
Account sharing-ul este, în viziunea celor de la Netflix, unul din principalii vinovați pentru faptul că, în ultimul trimestru, serviciul a avut venituri sub estimări (7,87 miliarde de dolari, în loc de 7,95 miliarde de dolari) și pentru scăderea cu 200.000 de numărului de abonați.

Conform estimărilor companiei, peste 100 de milioane de gospodării accesează Netflix fără să plătească, folosind parola de acces a unui abonat. 30 de milioane dintre aceștia s-ar afla în SUA și Canada.
De altfel, Netflix deja a început să testeze o așa-zisă taxă de extra-membru în câteva țări din America Latină, de 2-3 dolari pe lună pentru fiecare persoană care se încadrează la account sharing.
Rămâne de văzut dacă noua strategie agresivă a Netflix va duce la convertirea de noi membri sau, invers, îi va arunca pe aceștia în brațele serviciilor concurente mai ieftine.
Acțiunile Netflix au scăzut cu 25% imediat după anunțarea rezultatelor, însă trimestrul următor va fi cu adevărat de domeniul „Stranger Things”, când serviciul se așteaptă să piardă nu mai puțin de 2 milioane de abonați.