LPF speră să semneze noi contracte de sponsorizare în valoare de 2 milioane de euro

LPF speră să semneze noi contracte de sponsorizare în valoare de 2 milioane de euro Galerie foto

Cluj Arena, Sursa: LPF

scris 22 nov 2015

Liga Profesionistă de Fotbal (LPF) intenționează să atragă noi sponsori pentru competițiile pe care le organizează, Liga 1 Orange și Cupa Ligii Adeplast, și să-și majoreze veniturile din sponsorizări cu o sumă de aproximativ 2 milioane de euro.

Astfel, LPF vrea să majoreze procentul din veniturile totale pe care-l obține din sponsorizări și licențe, procent care, potrivit secretarului general al LPF, Justin Ștefan, se situează în prezent la 6%, restul de 94% din veniturile înregistrate de LPF în 2015 provenind din drepturi TV.

Urmărește-ne și pe Google News

LPF are semnate mai multe contracte de sponsorizare, însă cele mai importante sunt cele cu Adeplast, Panini și, mai ales, noul contract semnat cu Orange, prin care Liga 1 a devenit Liga 1 Orange.

Potrivit LPF, parteneriatul cu Orange, încheiat pe durata a 2 ani, are o valoare substanțial mai mare decât cea a contractului semnat cu Adeplast.

LPF speră să semneze noi contracte de sponsorizare în valoare de 2 milioane de euro

34 de milioane euro - venituri din drepturi TV

LPF încasează anual de la compania Intel Sky Broadcast LTD (ISB), un off-shore din Malta, aproximativ 34 de milioane de euro pe sezon, inclusiv TVA, pentru drepturile de transmisie ale Ligii 1 Orange și Cupei Ligii Adeplast.

30% din veniturile rezultate din drepturile TV aferente primei ligi se împart se împart în mod egal între cele 14 echipe ale Ligii 1, iar 70% în funcție de locul din campionat.

LPF speră să semneze noi contracte de sponsorizare în valoare de 2 milioane de euro

Fotbalul - “responsabil” pentru 70% din televizările sportive

Potrivit LPF, fotbalul rămâne „sportul rege în România”, cel puțin din punct de vedere al televizărilor, cu peste 70% din transmisiile în direct, fiind urmat de tenis, baschet și handbal. Competițiile LPF (Liga 1 și Cupa Ligii Adeplast) reprezintă aproximativ 75% din totalul meciurilor de fotbal transmise în România, cu 155 de zile de transmisie în direct într-un an, pe 5 canale TV, 3 furnizori de cablu și Orange TV, precum și aplicațiile mobile de la Orange, Digi, Telekom și Seenow.

Campionatul 2014 – 2015 a avut peste 1 milion de spectatori, în timp ce meciurile din Cupa Ligii Adeplast a avut peste 80.000 spectatori.

În același timp, un derby a avut ca audiență medie 2 milioane de telespectatori, iar un meci de etapă, aproximativ 800.000 de telespectatori.

viewscnt
Afla mai multe despre
fotbal
lpf
drepturi tv
televizari
liga 1
oranmge
adeplast
panini