Liga Profesionistă de Fotbal (LPF) intenționează să atragă noi sponsori pentru competițiile pe care le organizează, Liga 1 Orange și Cupa Ligii Adeplast, și să-și majoreze veniturile din sponsorizări cu o sumă de aproximativ 2 milioane de euro.
Astfel, LPF vrea să majoreze procentul din veniturile totale pe care-l obține din sponsorizări și licențe, procent care, potrivit secretarului general al LPF, Justin Ștefan, se situează în prezent la 6%, restul de 94% din veniturile înregistrate de LPF în 2015 provenind din drepturi TV.
LPF are semnate mai multe contracte de sponsorizare, însă cele mai importante sunt cele cu Adeplast, Panini și, mai ales, noul contract semnat cu Orange, prin care Liga 1 a devenit Liga 1 Orange.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit LPF, parteneriatul cu Orange, încheiat pe durata a 2 ani, are o valoare substanțial mai mare decât cea a contractului semnat cu Adeplast.
34 de milioane euro - venituri din drepturi TV
LPF încasează anual de la compania Intel Sky Broadcast LTD (ISB), un off-shore din Malta, aproximativ 34 de milioane de euro pe sezon, inclusiv TVA, pentru drepturile de transmisie ale Ligii 1 Orange și Cupei Ligii Adeplast.
30% din veniturile rezultate din drepturile TV aferente primei ligi se împart se împart în mod egal între cele 14 echipe ale Ligii 1, iar 70% în funcție de locul din campionat.
Fotbalul - “responsabil” pentru 70% din televizările sportive
Potrivit LPF, fotbalul rămâne „sportul rege în România”, cel puțin din punct de vedere al televizărilor, cu peste 70% din transmisiile în direct, fiind urmat de tenis, baschet și handbal. Competițiile LPF (Liga 1 și Cupa Ligii Adeplast) reprezintă aproximativ 75% din totalul meciurilor de fotbal transmise în România, cu 155 de zile de transmisie în direct într-un an, pe 5 canale TV, 3 furnizori de cablu și Orange TV, precum și aplicațiile mobile de la Orange, Digi, Telekom și Seenow.
Campionatul 2014 – 2015 a avut peste 1 milion de spectatori, în timp ce meciurile din Cupa Ligii Adeplast a avut peste 80.000 spectatori.
În același timp, un derby a avut ca audiență medie 2 milioane de telespectatori, iar un meci de etapă, aproximativ 800.000 de telespectatori.