Prețul unui bilet în cel mai mare lanț de cinematografe din România, Cinema City, a crescut în perioada 2008-2015 cu aproape 50%, de la 10,95 de lei la 16,17 lei. Astfel, pe fondul majorării numărului de cinematografe de la 3 la 17, dar și a prețului biletelor, afacerile operatorului controlat de britanicii de la Cineworld au urcat de peste 11 ori în ultimii 8 ani.
Prețul unui bilet este mai mic în prezent decât în 2013 când costa 16,26 lei. Practic, din 2008 până în 2013 prețurile au crescut constant în fiecare an, însă în 2014 a fost operată o scădere până la 15,69 de lei. În 2014, biletele au fost din nou scumpite cu 37 de bani, iar în 2015 fost operate de asemenea o ușoară scumpire.
”Pentru că piața românească este matură, există potential de creștere a prețului mediu al unui bilet, datorită nivelului ridicat al veniturilor retailerilor pe locuitor, poziției puternice a companiei în piață, precum și a termenilor favorabili ai contractelor de închiriere semnate”, se arată într-un raport despre piața românească al Cineworld.
Potrivit companiei, veniturile retailerilor pe locuitor din România sunt printre cele mai mari din Europa Centrală și de Est.
Cinema City a intrat în România în anul 2007, iar în prezent operează 22 de cinematografe cu aproape 200 de ecrane în 16 oraș. Anul trecut în România s-au vândut 10,2 milioane de bilete, comparativ cu 20 de milioane în Polonia. Cinema City a vândut aproape 60% din total (5,8 milioane de bilete).
Compania a raportat în 2014 venituri de 29,2 milioane de lire sterline, respectiv aproape 41 de milioane de euro, în creștere cu circa 17% față de 2013. Veniturile Cinema City în România s-au majorat de la an la an, de la 2,6 milioane de lire sterline (3,6 milioane de euro) în 2008.
Cinema City a deschis în acest an 5 cinematografe, în București, Constanța, Deva, Severin și Suceava, totalizând 44 de ecrane, iar pentru 2016, potrivit contractelor semnate are în plan alte 4 cinematografe noi, la Timișoara, București, Buzău și Piatra Neamț, adică 36 de ecrane.
După anul 2017, planurile companiei vizează deschiderea altor 20 de cinematografe, cu 197 de ecrane, în 20 de locații, printre care Bistrița, Craiova, Botoșani și Galați.
”Având în vedere dezvoltarea infrastructurii cinematografice, creșterea interesului pentru filme și a numărului de producții, inclusiv cele realizate de români, România este în drumul spre o piață mai matură”, se menționează în raport.
Cinema City operează multiplexuri în majoritatea orașelor mari din România, respectiv București, Arad, Bacău, Baia Mare, Brăila, Cluj-Napoca, Constanța, Iași, Pitești, Târgu Jiu, Târgu Mureș, Deva, Drobeta Turnu Severn, Timișoara și Suceava.
Lanțul Cinema City este lider pe piața de cinematografe din România și cel mai mare operator din Europa Centrala și de Est.
Cinema City International a devenit al doilea cel mai mare operator de cinematografe din Europa după ce a fost preluat de operatorul din Marea Britanie, Cineworld. Compania este prezenta în 8 țări și deține peste 200 de cinematografe multiplex, cu circa 1.900 de săli.
Principalii concurenți ai Cinema City în România sunt Grand Cinema Digiplex (Băneasa Shopping Center), Hollywood Multiplex și MoviePlex, operatorul indian de entertainment Cine Grand, Cityplex și Cinema One.