Compania americană Tupperware Brands Corporation, producător de obiecte pentru casă incluzând gadget-uri de bucătărie, pe piață din 1946, intră în insolvență din cauza vânzărilor în scădere, căutând inclusiv un cumpărător.
Firma a devenit sinonimă cu depozitarea alimentelor și mulți americani îi folosesc numele atunci când se referă la orice recipient vechi din plastic.
Însă, după o scurtă creștere a vânzărilor în timpul pandemiei COVID, pe măsură ce mai mulți oameni găteau acasă, cererea a continuat să scadă. Costul în creștere al materiilor prime, salariile mai mari și cheltuielile de transport au afectat, de asemenea, marjele de profit.
„În ultimii câțiva ani, poziția financiară a companiei a fost grav afectată de mediul macroeconomic dificil”, a declarat directorul executiv al Tupperware, Laurie Ann Goldman, într-un mesaj adresat investitorilor.
„Petrecerea s-a încheiat de ceva timp pentru Tupperware. Consumatorii au început să se îndepărteze de dependența de plastic și să găsească modalități mai conștiente pentru mediul înconjurător de a păstra alimente”, spune Susannah Streeter, analist la Hargreaves Lansdown.
Portofoliul de produse s-a schimbat semnificativ de-a lungul anilor. Bolurile pentru depozitarea alimentelor nu mai sunt motorul principal al afacerii. Compania generează acum o mare parte din vânzările sale din filtre de apă și produse pentru microunde . De asemenea, include produse cosmetice și de îngrijire personală.
Pregătirile pentru insolvență au urmat negocierilor îndelungate dintre Tupperware și creditorii săi cu privire la modul de gestionare a datoriilor de peste 700 de milioane de dolari.
CITEȘTE ȘI Cât câștigă angajații din grădinițe și școli privateÎn iunie, compania a transmis că va închide ultima sa unitate de producție, cea din SUA, până în ianuarie 2025 și va concedia peste 140 de angajați începând cu 28 septembrie 2024.
Compania are circa 10.000 de angajați în circa 100 de țări.
În cererea de plasare în insolvență depusă la un tribunal din Delaware, compania a listat active estimate între 500 de milioane de dolari și un miliard de dolari, precum și pierderi estimate între un miliard și zece miliarde de dolari.