Acțiunile Shopify au scăzut cu peste 19%, reducând cu aproape 20 de miliarde de dolari valoarea de piață a companiei, după ce aceasta a publicat previziuni privind veniturile și profitul pentru trimestrul curent care au îngrijorat investitorii, transmite CNBC.
Iată rezultatele financiare publicate de companie pentru primul trimestru, în comparație cu așteptările de consens ale analiștilor de la LSEG: câștig pe acțiune: 20 de cenți ajustați, față de 17 cenți așteptați; venituri: 1,86 miliarde USD, față de 1,85 miliarde USD estimate, scrie News.ro
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Rezultatele din primul trimestru mai bune decât cele așteptate au fost umbrite de perspectivele Shopify pentru trimestrul curent.
Compania canadiană de comerț electronic a declarat că se așteaptă ca veniturile din al doilea trimestru să crească cu un ritm procentual ridicat, de la an la an, ceea ce este în conformitate cu estimările consensuale pentru o creștere de 19,5%, dar reprezintă o încetinire față de ultimele trimestre.
Shopify a înregistrat o creștere de ușor peste 20% a veniturilor de la an la an în ultimele șase trimestre.
Într-o conferință telefonică cu analiștii, directorii Shopify au spus că cheltuielile de consum în SUA rămân puternice, dar ”am luat în considerare dificultățile legate de [valută], ca efect al puterii dolarului american și o oarecare atenuare a cheltuielilor consumatorilor europeni în perspectivele noastre pentru T2”.
Marjele brute pentru al doilea trimestru sunt așteptate să scadă cu aproximativ 0,50 de puncte procentuale, în comparație cu primul trimestru, ca urmare a vânzării activității de logistică a Shopify către expeditorul de marfă Flexport.
Shopify a spus că se așteaptă ca cheltuielile de exploatare să crească cu o singură cifră față de trimestrul precedent, în timp ce Wall Street a estimat o stagnare.
Analiștii Baird au spus într-o notă pentru clienți demiercuri dimineață că previziunile de cheltuieli de operare mai mari au întunecat ”un raport al T1, altfel solid, deoarece compania se îndreaptă probabil către investiții în marketing și cercetare și dezvoltare (AI/GenAI).
Shopify, care creează instrumente pentru companii pentru a vinde produse online, și-a intensificat în ultimele trimestre funcțiile de inteligență artificială pentru companii, inclusiv ”Shopify Magic”, care poate genera automat listări și edita imagini, printre altele.
Rivali, inclusiv Amazon, Etsy și eBay, au introdus și funcții AI pentru vânzători pe platformele lor.