Acțiunile Tesla au scăzut luni cu aproape 7%, trase în jos de îngrijorările tot mai mari cu privire la marjele de profit ale producătorului de vehicule electrice, după ce reducerile agresive de preț au dus doar la o creștere modestă a livrărilor trimestriale, transmite Reuters.
După ce a redus prețurile vehiculelor sale cu până la 20%, în ianuarie, Tesla a înregistrat livrări record de 422.875 de vehicule în primul trimestru, dar aceasta a fost cu doar 4% mai mari decât în trimestrul anterior, scrie News.ro
Mai mulți analiști au spus că cifrele au ridicat semne de întrebare dacă vor fi necesare mai multe reduceri de preț în acest an pentru a atinge obiectivul CEO-ului Elon Musk de 2 milioane de livrări pentru 2023.
”Reducerile de prețuri ale Tesla au în mod clar efectul dorit deocamdată, dar există o limită de câte ori pot fi reduse prețurile. Întrucât obiectivele de livrări anuale par ușor de atins, ar putea exista încă presiuni asupra evaluării grupului”, a declarat Sophie Lund-Yates, analist de acțiuni la Hargreaves Lansdown.
Acțiunile Tesla au fost tranzacționate luni la 195 de dolari pe unitate, după ce au câștigat 9% săptămâna trecută, în perioada premergătoare raportului privind livrările.
Problemele legate de lanțul de aprovizionare și logistică continuă pentru producătorul de vehicule electrice, au observat analiștii.
”Orice este posibil cu problemele lanțului de aprovizionare”, a spus analistul Roth Capital Craig Irwin.
Majoritatea producătorilor auto de top la nivel mondial au raportat o creștere a vânzărilor în primul trimestru în SUA, în ceea ce privește îmbunătățirea livrărilor către dealeri, au arătat datele publicate luni.
General Motors și-a crescut vanzarile cu 17,6%, in timp ce producătorii asiatici Mazda, Honda si Hyundai au raportat de asemenea o creștere.
Deși războiul prețurilor declanșat de Tesla a exercitat presiuni asupra startupurilor de vehicule electrice care pierd bani, cum ar fi Rivian Automotive și Lucid Motors, și producători de automobile tradiționali, inclusiv Ford Motor, a stârnit, de asemenea, temeri cu privire la marjele companiei care este lideră.
Analiștii Bernstein au spus că Tesla ”va trebui să scadă în continuare prețurile în acest an și/sau anul viitor, pentru a-și atinge obiectivele de volum, presând progresiv marjele”.
”Susținem că scăderile de prețuri au subminat și vor submina profitabilitatea industriei (inclusiv a Tesla), dar că operatorii tradiționali au bani și nu sunt susceptibili să dea înapoi”, au adăugat ei.
Unii analiști, totuși, au subliniat că scăderea prețurilor materialelor utilizate în vehiculele electrice, în special la bateriile cu litiu, ar putea contribui la scăderea costului de producție și la compensarea impactului reducerii prețurilor.