Acțiunile Boeing au închis în urcare cu 1%, după raportul unui consiliu al SUA privind desprinderea panoului de ușă al unui avion 737 Max 9

Acțiunile Boeing au închis în urcare cu 1%, după raportul unui consiliu al SUA privind desprinderea panoului de ușă al unui avion 737 Max 9
scris 7 feb 2024

Acțiunile Boeing au închis marți în creștere cu 1%, după publicarea unui nou raport al Consiliului Național pentru Siguranța Transporturilor potrivit căruia panoul de ușă care s-a desprins în timpul zborului unui avion Boeing 737 Max 9 al companiei Alaska Airlines, luna trecută, avea șuruburi lipsă.

Totuși, acțiunile Boeing au scăzut cu peste 20% de la începutul acestui an, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Lucrări lansate la prima parcare de lungă durată de pe centura Capitalei CITEȘTE ȘI FOTO Lucrări lansate la prima parcare de lungă durată de pe centura Capitalei
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Accidentul de pe 5 ianuarie a lăsat o gaură imensă în lateralul fuselajului în timp ce avionul, plin cu pasageri, decola din Portland, Oregon, la aproximativ 5.000 de metri. Panoul care a explodat este folosit pentru a sigila o ieșire de urgență neutilizată.

"În ansamblu, modelele de deteriorare observate și absența deteriorării sau deformării în jurul găurilor asociate cu șuruburile de oprire a mișcării verticale și șuruburile de ghidaj superioare în suporturile de ghidare superioare, suporturile de balamale și suportul ghidajului inferior din spate recuperat indică faptul că patru șuruburi care împiedicau mișcarea în sus a fișei MED lipseau înainte ca fișa MED să se ridice în sus de pe pad-urile de oprire", a declarat NTSB în raportul său preliminar, publicat marți.

Accidentul a determinat suspendarea zborurilor avioanelor Max 9 de către Administrația Federală a Aviației, pcea mai mare parte a lunii trecute.

Majoritatea avioanelor Max 9 din SUA au revenit în serviciu.

Raportul preliminar privind Zborul 1282 atribuie cea mai mare parte din vină Boeing și oferă cele mai detaliate informații de până acum despre ce s-a întâmplat înainte ca aeronava să fie predată Alaska Airlines, la sfârșitul anului trecut.

CEO-ul Boeing, Dave Calhoun, sub presiunea de a aborda defectele de fabricație care au întârziat livrările aeronavelor, a declarat că producătorul de avioane este responsabil pentru ceea ce s-a întâmplat.

SIF Muntenia alege o altă variantă de nouă denumire CITEȘTE ȘI SIF Muntenia alege o altă variantă de nouă denumire

"Am cauzat problema. În aceste ultime săptămâni, am avut discuții dificile cu clienții noștri, cu reglementatorii noștri, liderii din Congres și altele. Înțelegem de ce sunt supărați, și vom lucra pentru a câștiga încrederea lor", a spus Calhoun într-o convorbire privind rezultatele financiare pe 31 ianuarie.

FAA auditează, de asemenea, liniile de producție ale Boeing și a declarat luna trecută că va opri Boeing să-și mărească producția celui mai bine vândut avion Max dincolo de cele 38 pe lună pe care le produce în prezent, până când autoritățile de reglementare sunt mulțumite de procesele sale de producție.

Accidentul din 5 ianuarie s-a produs chiar în momentul în care Boeing încerca să-și intensifice producția.

Panoul a fost produs de Spirit AeroSystems, o fostă subsidiară a Boeing. Piesa a fost produsă la unitățile sale din Malaezia și livrată la unitatea Spirit's Wichita, Kansas, în mai 2023. A sosit în Renton pe 31 august.

Spirit AeroSystems va investi în tehnologie autonomă pentru a limita orice defecte în producția sa de fuselaje Boeing 737, a declarat, marți, CEO-ul Patrick Shanahan, în urma publicării rezultatelor financiare ale companiei.

Acțiunile Spirit AeroSystems au crescut cu 5% după publicarea rezultatelor financiare

viewscnt
Afla mai multe despre
bursa
actiuni