Jumătate din totalul căutărilor de mașini second-hand în mediul online vizează autovehiculele cu preț de până în 5.000 de euro, iar cele mai căutate modele sunt Volkswagen Golf, Opel Astra și Audi A4, reiese dintr-o analiză de piață realizată de un portal de specialitate, publicată joi.
Potrivit sursei citate, mașinile din clasa compactă sunt cele mai căutate (42%), urmate de cele din clasa mică (16%) și cele din clasa mare Premium (14%).
Din cele 400.000 de căutări generate de către români pe VeziCatFace.ro, marca Volkswagen Golf a atras 12,5% din total, cu un preț de până în 5.000 de euro. Topul este completat de Opel Astra (9,6%), Audi A4 (6,9%), Ford Focus (5,7%), Skoda Octavia (5,3%), BMW Seria 3 (5%), Dacia Logan (3,2%), Kia Cee'd (2,9%), Opel Corsa (2,4%) și Volkswagen Polo (2,3%).
De asemenea, 54% dintre românii care caută online o mașină compactă de maximum 5.000 de euro își doresc un motor diesel, iar unul dintre motivele principale pentru acest fapt este consumul mai mic de combustibil. De altfel, costul combustibilului reprezintă principala cheltuială pentru acest tip de mașini. Așa se face că, spre exemplu, din cei 11.011 de euro care se cheltuiesc în 5 ani de zile pentru Opel Astra, 59% sunt pentru cheltuieli cu combustibilul, la un rulaj anual de 15.000 km, preponderent în oraș, se notează în analiza de specialitate.
La nivelul de Clasă mică, sursa citată precizează faptul că vârsta medie a mașinilor căutate de către români este de 8 ani și o lună, cu un an și 9 luni sub media de vârstă a mașinilor compacte.
În ceea ce privește mașinile de clasă mare, datele arată că 75% dintre căutările generate pe internet sunt pentru motoare diesel. Dintre acestea, 90% sunt pentru motoare de 1,9 și 2 litri. Costul total mediu, după 5 ani, este în jur de 12.000-13.000 euro pentru mașinile diesel, și de 14.000-15.000 euro pentru mașinile pe benzină.
Nu în ultimul rând, la clasa mare Premium, unul din șapte români cu buget de 5.000 de euro își caută o mașină de acest tip, iar dintre acestea, cel mai căutat model este Audi A4 (41%), urmat de BMW Seria 3 (30%) și Mercedes-Benz Clasa C (10%). Totodată, costul cu combustibilul este cea mai importantă cheltuială pe termen lung, reprezentând în jur de 50-60% din total. În același timp, costul cu reparațiile este destul de ridicat, cauza fiind prețul mai ridicat al pieselor și al manoperei.
Analiza VeziCatFace.ro a fost realizată pe un număr de 400.000 de evaluări auto realizate direct pe site-ul companiei, în perioada 1 ianuarie - 1 octombrie 2015.
Sursa: Agerpres