În timp ce producătorii auto occidentali, printre care și Renault, sunt îngrijorați de „invazia” de automobile electrice ieftine chineze în Europa, un apel patriotic al celui mai bine vândut producător de automobile din China, BYD, de a uni industria și de ”a demola vechile legende” ale pieței globale a devenit viral, atrăgând atât elogii, cât și o mustrare din partea unui constructor de automobile rival.
BYD a folosit un eveniment de săptămâna aceasta pentru a marca o piatră de hotar în producție și pentru a sărbători un scop mai mare: apariția Chinei ca o putere globală a producției auto, relatează News.ro.
”Cred că a venit timpul pentru mărcile chineze”, a declarat fondatorul și președintele BYD, Wang Chuanfu, la eveniment, stând în fața unei imagini cu siglele a 12 mari producători auto chinezi.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Este o nevoie emoțională pentru cei 1,4 miliarde de chinezi să vadă un brand chinez care devine global”, a mai spus el.
Apelul BYD, cel mai apropiat rival al Tesla în cursa globală a vânzărilor de vehicule electrice, a generat laude pe scară largă și a subliniat modul în care producătorii de automobile din China sunt afectați de concurență în țară și urmăresc creșterea în străinătate.
Producătorii de automobile din China sunt blocați într-un război puternic al prețurilor început de Tesla în ianuarie și care nu dă semne de relaxare.
De asemenea, toți concurează pe aceleași piețe globale, unde se confruntă cu atenția consumatorilor și, uneori, cu blocaje de reglementare.
La evenimentul său de miercuri, BYD a lansat un videoclip care marchează înființarea a o duzină de rivali de la producătorul auto de stat FAW Group în 1956, până la startupurile comerciale de vehicule electrice Xpeng, Nio și Li Auto, în ultimul deceniu.
Videoclipul prezintă imagini istorice, priveliști mari și mașini care sunt încărcate pentru export.
”Poveștile noastre sunt diferite unele de altele, dar împărtășesc aceeași direcție”, spune naratorul, adăugând referitor la piețele din străinătate: ”Nu există nicio distincție între ”tu” și ”eu”.
Se încheie cu un apel adresat producătorilor de automobile din China ”să demoleze vechile legende și să obțină noi mărci de clasă mondială”, sub sloganul ”Mașini chinezești Înfruntați realitatea concurenței!”
Videoclipul a devenit viral pe rețelele sociale din China.
CITEȘTE ȘI ”Folosim doar 10% din creier” - un mit spulberat de către oamenii de științăDirectorii de la rivalii BYD au postat note de apreciere.
”Mă simt mândru de industria auto din China!” a spus William Li, CEO al Nio, pe Weibo.
”Ar trebui să învățăm din succesul BYD. Salut BYD! Hai să dăm un degetul mare în sus fiecărui participant în era energiei noi!” a spus Li Xiang, CEO al Li Auto, care a postat videoclipul BYD.
Alți producători de automobile au avertizat că mesajul ar putea ridica riscuri de reglementare pentru mărcile chineze din străinătate, inclusiv în Europa, unde exporturile chineze de vehicule electrice se confruntă cu un potențial control antidumping.
Un director executiv al Great Wall Motor din China a răspuns că producătorii de automobile chinezi ar trebui să îmbrățișeze ”realitatea concurenței”.
”Într-un moment atât de critic, cum pot producătorii de automobile chinezi să fie împreună?. Dacă vorbim doar despre a fi împreună, dar ne păstrăm amărăciunea în inimile noastre, ar fi mai bine să ne luptăm mai întâi, a postat vineri Wang Yuanli, Chief Technology Officer al Great Wall Motor, pe contul său de socializare Weibo.
Wang a spus mai târziu că a citat un editor senior de la China's Auto Business Review.
În iulie, grupul industrial care reprezintă producătorii de automobile din China și-a retras angajamentul de a evita ”prețurile anormale” intermediate între 16 producători de automobile, inclusiv BYD.
CITEȘTE ȘI Inteligența artificială, autorizată în premieră într-un sistem public de sănătate. Pentru ce tratamentAsociația producătorilor de automobile din China a declarat că a recunoscut că acordul a încălcat legea antitrust a Chinei.
În mai, Great Wall a declarat că a depus un raport la autoritățile de reglementare din China împotriva BYD, susținând că cele mai vândute două modele hibride nu îndeplinesc standardele de emisii.
BYD a respins cererea și a spus că ar putea lua măsuri legale.
BYD și-a extins avantajul pe piața de energie nouă din China, care include hibride plug-in și vehicule electrice, cu o cotă de 37% în primele șapte luni, în creștere față de 29% cu un an mai devreme. De asemenea, a depasit marca Volkswagen (VOWG_p.DE), liderul de multă vreme în vânzări din China, în vânzări totale.