PROFIT NEWS TV Willy Dicu, CEO Teilor: Sancțiunile asupra Rusiei s-au răsfrâns instant. Practic, peste noapte, a dispărut peste 20% din piața globală de diamante neșlefuite

PROFIT NEWS TV Willy Dicu, CEO Teilor: Sancțiunile asupra Rusiei s-au răsfrâns instant. Practic, peste noapte, a dispărut peste 20% din piața globală de diamante neșlefuite
scris 18 oct 2022

Deși industria de bijuterii este avantajată, în general, în perioadele de criză, anumite categorii de produse au fost destul de afectate de creșterea inflației, de la începutul anului, indică, la PROFIT NEWS TV, Willy Dicu, CEO al lanțului de bijuterii de lux Teilor. După o creștere semnificativă, prețurile bijuteriilor au ajuns însă la o oarecare stabilitate. 

„Și pentru noi a fost și este în continuare un an plin de turbulențe din cele mai neașteptate direcții. De exemplu, anul a debutat cu un boost spectaculos în zona de verighete. În primele cinci luni am avut parte de o creștere de două cifre în zona de verighete, pentru că au venit mult restanțe din ultimii doi ani. Această creștere a încetinit un pic pe parcursul verii. Noi credem că motivul principal este că, după terminarea pandemiei, o mare parte din clienții au început să călătorească.

Urmărește-ne și pe Google News

De asemenea, cumva reluarea turismului a impactat și a creat niște oscilații și în zona de bijuterii de lux. La fel, clienții din acest segment au călătorit destul de mult în acest an, după ridicarea restricțiilor. Însă, pe segmentul nostru principal, middle class și upper middle class, s-a menținut solid de-a lungul timpului. Pe parcursul anului a fost la cotele la care ne-am așteptat și cumva ne-a dat încredere că businessul merge cum trebuie”, spune acesta.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
PROFIT NEWS TV Andreea Stoica Micu, proprietar crama Avincis: Trebuie să încercăm să privim România ca pe o mică Toscana. Și suntem și mai ieftini decât Italia sau Franța CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Andreea Stoica Micu, proprietar crama Avincis: Trebuie să încercăm să privim România ca pe o mică Toscana. Și suntem și mai ieftini decât Italia sau Franța

El adaugă și că bijuteriile sunt o categorie avantajată în perioadele de criză, mai ales în perioadele inflaționiste.

„În momentul în care știi concret că totul se va scumpi, atunci când vrei să faci cuiva un cadou te gândești la ceva care își menține valoarea în timp. Și aici, brandurile ca al nostru care activează în zona de metale prețioase și pietre prețioase, unde știm sigur și istoria ne-a arătat că prețul nu are cum să se ducă decât în sus, în timp, mulți găsesc bijuteriile ca refugiu pentru un cadou care își menține valoarea în timp. Deci cumva ne-a avantajat. Dar au existat turbulențe în diverse segmente”, precizează CEO-ul Teilor.

Business-ul Teilor a început să resimtă efectele inflației încă din trimestrul patru al anului trecut.

„În urma a doi ani de pandemie, cererea globală de diamante a fost crescută, iar lanțurile de aprovizionare au fost limitate. Deci cumva oferta a fost limitată în pandemie, iar cererea foarte mare. Astfel că, presiunea a început încă din noiembrie-decembrie anul trecut când am simțit că au început să urce destul de accelerat prețurile la diamante. În ianuarie 2022, deja crescuseră cu peste 15% față de aceeași perioadă a anului trecut. Iar izbucnirea războiului a pus și mare mare presiune pe prețuri”, mai spune el.

VIDEO PROFIT NEWS TV Claudiu Cazacu, Consulting Strategist XTB România: Bursele vor fi foarte reactive la piața muncii. În energie posibil să mai fie nevoie să se lucreze la optimizarea și la crearea unei structuri mai uniformizate CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Claudiu Cazacu, Consulting Strategist XTB România: Bursele vor fi foarte reactive la piața muncii. În energie posibil să mai fie nevoie să se lucreze la optimizarea și la crearea unei structuri mai uniformizate

De asemenea și întărirea dolarului american a dus la creșterea prețurilor diamantelor, dat fiind faptul că acestea sunt comercializate la nivel global în dolari. 

„În cazul nostru a mai fost un element care a pus presiune și anume faptul că Rusia era producător pentru o mare parte din diamantele globale. Aproape 20% din diamantele globale sunt minate în Rusia.

Sancțiunile asupra Rusiei s-au răsfrâns instant. Practic, peste noapte, a dispărut peste 20% din piața globală de diamante neșlefuite. Acest lucru a pus al treilea nivel de presiune pe prețuri și am ajuns în mai-iunie la o creștere de până la 35% la același diamant față de aceeași perioadă a anului trecut.

Între timp, piața a început să se regleze. Acum vedem că au început să se stabilizeze prețurile la anumite cote la care piața poate să le absoarbă. În ultimele 2-3 luni, prețurile s-au stabilizat la o creștere decentă de 10-15% față de aceeași perioadă a anului trecut, mult mai decentă decât în alte industrii. În cazul nostru 60% din bijuterii și pietre prețioase sunt achiziționate în dolari. Deci impactul a fost major”, mai spune Willy Dicu.

viewscnt
Afla mai multe despre
teilor
willy dicu
bijuterii de lux
preturi bijuterii de lux
diamante