PROFIT NEWS TV Vlad Năstase, CEO Concilium: Companiile trebuie să înțeleagă că factorii ESG se vor transforma în timp din „nice to have” în „must have”. Aceasta este tendința viitorului

PROFIT NEWS TV Vlad Năstase, CEO Concilium: Companiile trebuie să înțeleagă că factorii ESG se vor transforma în timp din „nice to have” în „must have”. Aceasta este tendința viitorului
Andreea Guţu
Andreea Guţu
scris 29 apr 2022

Factorii ESG (indicatori de mediu, sociali și de guvernanță) încep să joace un rol tot mai important în strategiile de business ale companiilor, pe măsură ce consumatorii devin din ce în ce mai conștienți de situația mediului înconjurător și pun accent pe protejarea acestuia. 

„Cei trei indicatori încep să-și găsească nu numai o definiție teoretică, dar și o aplicație practică în modelele de business, inclusiv în cele ale companiilor din România, care văd că acest subiect e unul de actualitate pe agenda celor care încearcă să gândească în avans către o dezvoltare sustenabilă a modului în care companiile își vor desfășura activitatea. Este o reconstrucție la nivel macro a modelului de business, iar companiile trebuie să-și reconsidere, regândească modelul propriu de business”, a spus, la PROFIT NEWS TV, Vlad Năstase, CEO Concilium Consulting.

Urmărește-ne și pe Google News

Acești factori, dacă sunt integrați în modelul de business al companiilor, le pot crește rentabilitatea, reduce costurile și le pot oferi un avantaj competitiv pe termen lung.  

Evenimente

24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ACUE, ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed, eMag
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: ACUE, Electrica Furnizare, Raiffeisen Bank, Transgaz
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania

„Companiile trebuie să înțeleagă ca acești factori de mediu, sociali și de guvernanță, se vor transforma în timp din nice to have, așa cum sunt văzuți acum, doar o dorință de conformare, în must have, o necesitate în strategia lor de business. Fiecare companie în funcție de domeniul în care activează poate selecta unul sau toți acești factori pe care să-i trateze cu precădere și să-i intregreze în modelul de business”, mai spune Vlad Năstase. 

PROFIT NEWS TV Traian Bădulescu: Maramureș și Bucovina - scăderi mari din cauza războiului CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Traian Bădulescu: Maramureș și Bucovina - scăderi mari din cauza războiului

Consiliile de administrație, continuă el, vor fi tot mai preocupate de acum încolo de indicatorul de guvernanță.

„Indiferent de industrie și de companie, consiliile de administrație, cei care gestionează și supraveghează aceste activități și afaceri, vor avea pe agenda lor indicatorul de guvernanță. Inclusiv instituțiile reputabile de învățământ, de executive development, au introdus în programa lor ESG-ul ca și parte din acest proces. Aceasta este tendința viitorului”, adaugă acesta. 

Companiile din România, în momentul de față, sunt într-un proces de asimilare al acestor noțiuni de ESG. 

„Începând cu anul trecut s-a înființat un consiliu pentru standarde internaționale de sustenabilitate și acest consiliu va avea ca și scop o standardizare a elementelor de raportare ESG, astfel încât să existe comparabilitate. Și totul se va traduce în cele din urmă cu un indice care va fi luat în stabilirea valorii de piață a întreprinderilor. Deci, este iarași un element de viitor, dar de materialitate apropiată. Așa că, vrem nu vrem, trebuie să luăm în calcul acești factori”, precizează Vlad Năstase.

viewscnt
Afla mai multe despre
vlad nastase
concilium
esg