Indiferent de contextul economic, piața de leasing operațional a continuat să crească, atât pe plan local, cât și la nivel global, trend care se va păstra și în perioada următoare, arată, la PROFIT NEWS TV, Dan Ștefan, co-fondator al Grupului Autonom, care recent a finalizat achiziția Țiriac Operating Lease, divizia de leasing operațional a Grupului Țiriac, cu venituri anuale de peste 80 de milioane de lei și active în valoare de peste 200 de milioane de lei.
„Piața de leasing operațional crește de foarte mulți ani. Trendul ăsta a mers bine și în perioade de avânt și a mers și mai bine în perioade de contracție. Indiferent de contextul economic, acest produs crește de zeci de ani și încă mai are loc de crescut. Singurul obstacol este deschiderea clienților și schimbarea de mentalități mai ales într-o țară cum e România, unde 96% dintre noi stăm în locuința personală și avem tendința să facem asta și cu activele companiilor”, spune Dan Ștefan.
Eficientizarea și reducerea costurilor sunt principalele argumente de creștere a sectorului de leasing operațional în perioadele de contracție economică.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Sunt mulți care externalizează și își dau seama că ei nu au cum să fie la fel de eficienți ca o firmă care face doar asta, cu un volum de zeci sau de sute de ori mai mare decât ei. Deci, în perioadele de criză, argumentele sunt de a reduce costurile, de a se concentra pe core business, inclusiv de a-și îmbunătăți semnificativ niște indicatori financiari”, precizează acesta.
El adaugă că piața globală de mobilitate se schimbă accelerat, adoptarea mașinilor electrice fiind poate cel mai evident aspect al acestui proces de tranziție.
„Sunt însă niște obstacole în România, mai mari decât în alte părți, în ceea ce privește adoptarea electrificării. Unele sunt de natură legislativă, altele țin de asigurări, de infrastructură. Dar cred că toate lucrurile astea se vor dezvolta, iar acest trend nu-l mai oprește nimeni”, mai spune Dan Ștefan.
Încă de anul trecut Grupul Autonom, cel mai mare cumpărător de mașini din România, cu aproximativ 3.000 de unități pe an, și-a luat angajamentul de a accelera tranziția către vehicule cu emisii de carbon mai scăzute, accesând finanțare de pe bursă pentru acest proces.
„Electrificarea nu o mai oprește nimeni, are obstacole, nu se potrivește oricui, mașinile sunt mult mai scumpe, dar noi ne-am dat seama de ce se întâmplă și anul trecut ne-am luat angajamentul să accelerăm această tranziție către emisii mai scăzute, și am accesat produse de finanțare speciale pentru așa ceva. Aproape toată flota noastră funcționează cu emisii scăzute de carbon”, afirmă acesta.