Există încă producție în Ucraina, dar greu de scos din țară. Brokerii vamali nu mai lucrează, iar cei care o fac sunt greu de găsit, fiind concentrați pe exporturile esențiale în această perioadă, de conflict militar, mărturisește un antreprenor cu importuri din Ucraina.
„Avem undeva la două camioane pline de mobilă care ne veneau în țară lunar, iar pe partea de utilaje aveam zilnic câte 3-4 camioane. Din momentul izbucnirii conflictului doar 3 camioane ne-au ajuns până acum pe partea de utilaje. Sunt 3 camioane încărcate și așteptăm documentația de export ca să poată să pornească spre vama românească. Nu mai lucrează brokerii vamali. Sunt greu de găsit. Iar cei care lucrează sunt concentrați pe exporturile esențiale pentru ei în această perioadă”, a spus, la PROFIT NEWS TV, Adrian Ionescu, General Manager Lismaster România.
Pe lângă dificultățile de la graniță și birocrația greoaie, transportul produselor ridică iarăși semne de îngrijorare pentru companiile cu importuri din Ucraina.
„Dificultatea e în a găsi șoferi care să aibă peste 60 de ani ca să poată ieși din țară și care să poată să conducă”, mai spune acesta.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Președinte Asociația Română pentru Smart City: Vom vedea investiții masive în anii următori, în toate comunitățile. Buzău va fi campion la nivel european, vine o investiție marePentru a-și putea continua businessul, Adrian Ionescu nu are de ales decât să se reorienteze către alte țări producătoare de mobilă.
„Un plan pe termen lung este să caut un alt furnizor astfel încât să pot continua acest business. Caut tot ceva extern, nu din România. Pe termen scurt, vreau să-mi fac un stoc de mobilier, dacă reușesc să aduc acele transporturi din Ucraina”, adaugă el.
Antreprenorul se așteaptă și ca prețurile la mobilă să crească în perioada următoare.