Dan Vardie, Președintele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), consideră că noua taxă auto ar fi benefică atât pentru reducerea poluării, cât și pentru creșterea numărului solicitanților pentru programele Rabla și Rabla +, dar introducerea acesteia ar trebui efectuată etapizat, pe mai mulți ani, luând în calcul și posibilitățile financiare ale oamenilor.
Ultimul mesaj al Ministerului Mediului este că o astfel de taxă nu va fi introdusă în acest an.
„Aș recomanda o implementare a acestui program într-o zonă de multianual, adică treptat. Să înțelegem cu toții că acela e drumul, iar oamenii să înțeleagă că totuși te gândești la buzunarul lor, la posibilităților lor. Oricum vom fi agresați de costurile energetice, cu atât mai mult nu trebuie să agresăm oamenii cu alte taxe și impozite”, a spus, la PROFIT NEWS TV, Dan Vardie.
Potrivit acestuia, noua taxă auto reprezintă și o cale de a împiedica înmulțirea mașinilor foarte vechi.
„În situația parcului auto al României, care a devenit foarte mare, ne ducem spre 8 milioane de autoturisme înmatriculate. Nu e puțin raportat la populație. Aproape 50% din acest parc auto conține autovehicule cu o vechime de peste 15 ani”, atrage atenția președintele APIA, adăugând că, până în 2024, vârsta media a mașinilor din parcul auto să ajungă la 18 ani, iar singura soluție este impozitarea celor care dețin mașini mai vechi de 15 ani.
Prin Programul Național de Reziliență și Redresare (PNRR), România este obligată ca până în 2025 să scoată din circulație circa 250.000 de mașini cu o vechime de peste 15 ani. Introducerea acestei taxe poate contribui la realizarea țintelor propuse de Guvern.
„Statul a cheltui foarte mulți bani pe programul Rabla și Rabla + și nu au fost scoase suficient de multe mașini. Introducerea acestei taxe poate să ajute programele Rabla și Rabla+ și implicit și atingerea țintei până în 2025”, a mai spus Dan Vardie.
Programul prevede că va fi introdusă în vigoare o nouă taxare pe baza distanței pentru vehiculele grele (camioane), iar aici vorbim despre transportatori. Dar și introducerea de taxe mai mari pentru deținerea în proprietate a celor mai poluante vehicule de transport pasageri, autoturisme, autobuze, autocare pe baza principiului: "poluatorul plătește" și a principiului: "taxării ecologice".
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Stolojan: Am pensie de 5.000 de lei. Mi se părea o aberație să nu plătesc contribuția la sănătateMomentan nu se cunoaște ce înseamnă "mașini poluante" pentru că în programul de guvernare nu apare o referire la acest subiect. O astfel de taxă auto a fost avută în vedere și în guvernarea trecută, în guvernul PNL-USR-UDMR. Atunci, se discuta despre o taxă auto pentru cei care dețin mașini mai vechi de 15 ani.
Dan Vardie este cunoscut publicului din România prin intermediul publicațiilor auto pe care le-a condus. El este, de asemenea, fondator al unei competiții de tip „mașina anului, cu caracter european, Autobest.