Dezvoltarea aviatică este strâns legată de fluxul de pasageri, spune, la PROFIT NEWS TV, Mark Brownlee, Brisk Regional Director în UK. Un număr mare de pasageri pe aeroporturi impulsionează și dezvoltarea proiectelor aeroportuare. Dacă până de curând a fost o perioadă de stagnare în ceea ce privește dezvoltarea proiectelor aeroportuare, acum, pe fondul revenirii la normalitate după pandemie, tot mai multe proiecte se conturează.
„Acum, numărul de pasageri a revenit în integralitate și, desigur, acesta trebuie să fie corelat cu sustenabilitatea, pentru că transportul aviatic are un impact negativ asupra sustenabilității. Din ce în ce mai multe proiecte în care suntem implicați iau în considerare electrificarea aviației pentru navele de cursă scurtă. Sute de companii dezvoltă prototipuri de nave EVT: Electrical Vertical Takeoff and Landing pentru a transporta oamenii pe distanțe scurte asemenea unor drone”, spune acesta, adăugând că provocările companiilor sunt legate în principal de tehnologiile bateriilor.
„Așadar, cheia deblocării aviației cu rază mare este ceea ce unele companii folosesc, zborul cu hidrogen mai există și alți combustibili aviatici, iar industria se axează mult pe sustenabilitate ca să încurajeze viitoarele afaceri și are nevoie să diversifice alternativele la combustibili fosili aviatici pentru a putea sa devină afaceri sustenabile”, precizează Mark Brownlee.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Cristian Preotu, CEO Le Manoir Group: Sunt convins că vom vedea ghidul Michelin în România dacă nu în 2023, cu siguranță în 2024. Acest efort trebuie să vină din partea GuvernuluiMomentan, cererea este uriașă pentru zboruri în pofida impactului negativ pe care îl are arderea de combustibili fosili aviatici.
„Și cred că pe termen scurt o să fie un amestec de diferite lucruri în jurul ,,carbon offsetting,, și diferite legi care apar - compensarea emisiilor prin finanțarea metodelor de reducere a carbonului în alte zone - pentru care pasagerii sunt în general de acord să plătească, pentru că probabil să vor regăsi în costul biletelor”, afirmă directorul.
Mark Brownlee consideră și că atât aeroporturile, cât și modul de călătorie aviatic se vor schimba semnificativ în următorii ani.
„Una dintre schimbări va fi îmbunătățirea securității pentru că momentan avem un întreg proces prin care vii la aeroport, ești scanat și cred că tehnologia va îmbunătăți lucrurile și va fi folosită pentru identificarea automată a persoanelor. Astfel, pasagerii sunt mai bine monitorizați și poate face procesul mai fluent și mai rapid și cred că asta urmează pentru că se vorbește în industrie de mulți ani despre regulile care vor permite o călătorie mai fluentă și se leagă de emigrări și identificarea pasagerilor.
Sunt schimbări importante în securitatea și procesarea bagajelor și cred că în aeroportul viitorului îți vei putea trimite bagajul de acasă, iar acesta să circule independent de tine, poate cu un alt mijloc de transport, precum o dronă. Vor fi schimbări de acest fel care vor modifica industria de transport și călătorie și asta include și căile ferate. În mod cert există un întreg proces de electrificare a tuturor vehiculelor care vor modifica felul în care oamenii conduc și transportă. Automatizarea va deveni de asemenea mult mai prezentă”, spune acesta.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Ana Călugăru, director de comunicare eJobs: 2023 cu siguranță va fi anul muncii hibrid. Rămâne însă o piață a candidațilorTranziția către zborul electric se va face aproximativ la fel de repede ca în cazul mașinilor.
„Industria aeriană este una dintre cele mai sigure și de aceea regulile sunt cele mai stricte. Lucrurile au tendința să dureze mult timp până se aprobă și asta nu e din cauză că nu există tehnologia, ci pentru că durează mult până se aprobă din punct de vedere al siguranței”, adaugă Mark Brownlee.
Compania Brisk, prezentă și în România, și-a deschis filială în Marea Britanie în vara anului trecut.
„Scopul nostru în UK este mai orientat către design, în timp ce serviciile Brisk România se axează mai mult pe managementul construcțiilor, planificare și controlul proiectelor.
Serviciile pe care le oferim sunt de design management, asta înseamnă că ajutăm actorii cheie și inginerii să livreze proiectele lor din perspectiva designului. Însă, grupul Brisk are multe alte servicii care ajuta clienții să-și livreze proiectele”, punctează directorul.
Grupul Brisk lucrează în principal cu clienți din Orientul Mijlociu, în special din Arabia Saudită, din domeniul aviatic.
„Lucrăm la câteva mega proiecte ce fac parte din viziunea 2023 pentru modernizarea țării. Peste tot în Arabia Saudită sunt proiecte mari precum aeroporturi și proiecte de dezvoltare regională în care ne-am implicat. Aceste proiecte sunt uriașe cu mii și mii de oameni implicați. O companie ca a noastră are nevoie de parteneri strategici pentru a ajunge să se implice în asemenea proiecte. Și asta e strategia pe care o aplicăm acum”, spune Brownlee.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Adrian Codirlașu, vicepreședinte CFA România: Independența UE față de gazul rusesc a fost un proces dureros, dar asigură o perspectivă economică bună pentru viitorPentru a consolida businessul, este necesar ca grupul să se extindă și către alte sectoare și să-și diversifice activitatea.
„Și în UK începe să fie de muncă, însă proiectele mari și interesante sunt peste hotare. După pandemie o să dureze ceva timp până ce proiectele din UK vor reveni la nivelul la care erau, mai ales în sectorul aeroportuar. Deja vedem niște proiecte mari la orizont.
Există un aeroport mare de exemplu în Varșovia care este propus pentru a fi transformat într-un mare hub. Ar mai fi Heathrow, Manchester, Gatwick, toate aceste aeroporturi și-au atins capacitatea maximă și sunt în derulare programe mari pentru următorii 5-10 ani care le vor mări capacitatea. Cam asta e strategia, să creștem afacerea din UK”, precizează acesta.
Cele mai mari provocări în Marea Britanie în momentul de față sunt în jurul forței de muncă, fiind accentuate și de Brexit.
„Fiind o națiune insulară, transportul bunurilor și al oamenilor, în și de pe insulă, pentru a permite funcționarea afacerilor va fi mereu o provocare. Iar Brexit-ul accentuează asta. Sper că guvernul nostru va ajuta afacerile să fie integrate cu Europa deoarece în UE trebuie să fim împreună în ciuda Brexit-ului. Eu cred că înca descoperim problemele, deși sunt doar câțiva ani de tranziție. Cred că lanțurile de aprovizionare vor continua să fie o problemă. Sunt optimist însă că unele dintre aceste probleme legate de Brexit se vor rezolva de la sine”, mai spune Mark Brownlee.