Foarte mulți dintre români consideră că nu au suficient de multe informații în legătura cu cele mai bune modalități de a-și gestiona banii, spune, la PROFIT NEWS TV, Luiza Domnișoru, Head of Communication Revolut.
Potrivit unui studiu realizat de Revolut în toamna anului trecut, 7 din 10 români spun că și-ar fi dorit să aibă mai multe informații despre bani și despre cum să-și facă managementul banilor chiar din școală. Iar 24% dintre aceștia considerau că prin intermediul tehnologiei și mai ales cu ajutorul aplicațiilor financiare suplinesc într-un fel acest neajuns al unei educații limitate din punct de vedere financiar.
„Dacă ne uitam la comportamentul real al consumatorilor constatăm că, într-adevăr, banii digitali sunt tot mai prezenți în viața de zi cu zi a românilor, aceștia folosesc tot mai mult aplicațiile de tip banking digital pentru a-și rezolva diverse nevoie legate de bani.
Apar tot mai des depozite pentru economisire, apar mai nou investiții diversificate nu numai în criptomonede, dar și în acțiuni, am văzut și o creștere a interesului față metalele prețioase.
Am putea spune că tehnologia rezolvă în primul rând o problemă legata de insuficiența informațiilor economice sau insuficiența lecțiilor de economie în școală”, spune aceasta.
În același timp, tehnologia vine și cu noi provocări, cum sunt cele legate de siguranța banilor și a datelor personale.
„Este într-adevăr una dintre preocupări pentru că, așa cum reiese și din alte statistici, românii, deși au acces la unele dintre cele mai stabile și mai rapide conexiuni de internet, sunt totuși printre europenii cu cea mai scăzută educație digitală.
Nu numai că nu sunt foarte grozavi în privința educației financiare, dar, deși avem tehnologia la dispoziție și o folosim zi de zi, nu știm să ne folosim de ea într-un mod de utilizator avizat, nu neapărat de profesionist. Și de aici și temerile românilor de a trece de la cash mai mult spre banii digitali”, afirmă Luiza Domnișoru.
În ceea ce privește aplicația Revolut, adaugă aceasta, se păstrează în continuare o proporție semnificativă a tranzacțiilor făcute în mod digital raportat la retragerile de la ATM-uri. Doar circa 5% din totalul tranzacțiilor realizate cu Revolut sunt de retragere de cash.
„Ăsta e un lucru bun pentru că arată de fapt că produsul nostru își atinge scopul, acela de a aduce cât mai multe dintre instrumentele și produsele de care consumatorii au nevoie în același loc. Vedem o creștere a utilizării cardurilor virtuale sau de unică folosință digitale.
Prin urmare aș zice că aici avem două efecte. Pe de-o parte avem creșterea modalităților de a utiliza fintech-urile pentru a rezolva diverse nevoi nu numai legate de cheltuieli, ci și de investiții, economisire sau pentru a pune bani la dispoziția copiilor.
Pe de altă parte, este într-un fel și efectul creșterii ecommerce-ului care duce mai departe această tendință de utilizare mai degrabă a banilor digitali, decât a banilor fizici”, subliniază ea.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Andreea Nica, Vicepreședinte CFA România: Dacă inflația rămâne la acest nivel, va fi greu pentru companii să vină cu randamente bune. Investitorii sunt mai atenți, nu mai au răbdare ca o companie să iasă pe profit în 5 aniLuiza Domnișoru observă și o tendință de creștere în ceea ce privește economisirea în aplicația Revolut.
„În 2022 față de 2021 am constatat că numărul seifurilor de tip Vault, adică acele pușculițe digitale pentru economisire directă în aplicație, aproape s-a dublat, a fost o creștere de 115%. De asemenea și numărul utilizatorilor care își deschid astfel de seifuri a crescut cu 75%, iar numărul de tranzacții a crescut cu 67%.
Deci, cu cât le e mai simplu utilizatorilor să-și creeze astfel de pușculițe digitale, cu cât le e mai ușor să acceseze bani, dacă au nevoi urgente, cu atât constatăm și o creștere a numărului de utilizatori, dar și o creștere a numărului de seifuri Vault”, precizează aceasta.
„În România, rata de adopție a produsului a ajuns anul trecut undeva la 64%, în creștere față de 2021, dar segmentele de vârstă peste 45 de ani au avut o creștere superioară creșterii globale, ceea ce indică faptul că ieșim tot mai mult din acel core target pe care îl vedem de exemplu în alte piețe”, mai adaugă ea.