ROCA Industry, holdingul care reunește companiile din domeniul materialelor de construcții aflate în portofoliul Roca Investments, lansat la finalul anului trecut, își propune investiții doar în afacerile cu acționariat integral românesc, pentru a crește competitivitatea industriei de construcții.
„Preocuparea noastră este de a acorda prioritate spațiului românesc de business. De aceea ne propunem să investim doar în companii românești pentru a crește competitivitatea industriei. Vrem să atacăm în primul rând piața românească de consum, cu produse românești, care, fiind competitive și accesibile din punct de vedere preț și disponibilitate, automat consumul produselor făcute în România va crește”, a spus, la PROFIT NEWS TV, Liviu Stoleru, CEO-ul ROCA Industry, funcție pe care a preluat-o în luna decembrie a anului anterior, după ce timp de 12 ani a condus operațiunile Cemacon, companie controlată în proporție de 94,49% de fondatorii Dedeman, frații Dragoș și Adrian Pavăl, prin Pavăl Holding și PIF Industrial.
El consideră că abia după consolidarea industriei de construcții pe piața locală ar trebui luată în considerare și ieșirea pe piețele externe.
„Dar este atât de lucru la noi în țară, încât mi se pare o risipă de resurse să ne uităm către piețele externe. (...) Dacă am o piață în care cererea este semnificativ de mare și care depășește oferta este de la sine înțeles că toate demersurile vor fi către satisfacerea cererii domestice, pentru ca am și costurile cele mai mici de operare. Astfel că, mă concentrez pe piața unde sunt cel mai eficient”, adaugă Liviu Stoleru.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Startup-ul 2Space, care și-a propus să construiască o rachetă de transport a nanosateliților în spațiu, vrea o nouă rundă de finanțare: Proiectul overall o să coste 1,5-2 milioane de euro. Va fi un fel de taxi pentru satelițiPotrivit acestuia, un bun manager trebuie să înțeleagă care este punctul de inflexiune al unei piețe. Mai exact, să anticipeze momentul în care piața tinde să intre într-o zonă de platou sau într-o zonă de scădere.
„O echipă de management competitivă se prinde și își ia măsurile de protecție, adică introduce produse noi, se extinde pe piețe noi, inovează. Pregătită trebuie sa fie mereu. În momentul în care constat că mă aflu într-o criză pe piața domestică atunci mă pot orienta către piețe externe”, mai spune CEO-ul ROCA Industry, listată recent pe piața AeRO a Bursei de Valori București, după închiderea plasamentului privat și atragerea sumei de 50 de milioane de lei de la investitori, aceasta fiind și prima listare pe anul 2022.
În ceea ce privește industria de construcții, acesta constată două direcții care ar putea fi îmbunătățite pentru a crește competitivitatea sectorului și anume investițiile în tehnologie și schimbarea principiilor organizațiilor.
„Una dintre dimensiunile care a fost neglijată în multe dintre companiile de producție românești a fost update-ul și upgrade-ul tehnologic permanent. Sunt multe companii care au rămas cu tehnologie foarte învechită, ceea ce atrage după sine o calitate mai scăzută a produselor și consumuri energetice mari, iar din asta rezultă lipsa de competitivitate în comparație cu produse similare făcute de tehnologiile moderne ale unor companii multinaționale”, subliniază Liviu Stoleru.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Cristian Pârvan, PIAROM: Muncitorii români din străinătate NU revin în țară. Noi avem o problemă majoră dincolo de cea a salarizăriiBeneficiul, continuă el, vine din faptul că, în momentul de față, accesul la tehnologie nu mai este limitat decât de banii pe care o companie îi deține sau pe care reușește să îi atrage. Însă nu este suficient.
„Am constatat foarte recent că poți să ai banii necesari să faci upgrade tehnologic, poți să aduci linii noi de tehnologie, moderne, dar problema care stă totuși la baza tuturor lucrurilor este organizația. Un alt aspect care a fost neglijat este faptul că organizațiile nu au fost dezvoltate pe niște principii foarte puternice de management și de gândire strategică”, mai spune acesta.
În momentul de față, portofoliul holdingului cuprinde BICO Industries, producător de plasă din fibră de sticlă și armături din fibră de sticlă, Sarcom, producător de vopsele și lacuri, și Eco Euro Doors, producător de uși destinate construcțiilor rezidențiale.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Ciprian Florea, Fondator Verde Food: Plănuim să ne extindem internațional. Ne uităm la Italia și Polonia„Ne uităm cam spre tot spectrul care ține de piața de materiale de construcții, pentru că aici avem competența și înțelegem care sunt măsurile pe care am putea să le implementăm astfel încât să creștem semnificativ valoarea afacerilor în care investim. Nevoia de a deveni mai competitivi și mai eficienți este foarte pregnantă la nivelul industriei românești, iar pe de altă parte nevoia de consum este din ce în ce mai mare pentru produse de calitate și care să fie și sustenabile din punct de vedere al mediului și a durabilității în timp”, precizează Liviu Stoleru.
De asemenea, ROCA Industry vrea să se listeze și pe piața principală a Bursei de Valori București, însă cel mai probabil decizia se va concretiza peste 1 an.