Cabinetele mici de stomatologie dispar treptat de pe piață, fiind înlocuite de marile lanțuri de clinici, cu bugete mari de promovare și prețuri mai bune, susțin jucătorii locali din domeniu, insistând că statul ar trebui să intervină și să reglementeze piața.
„Piața stomatologică este extrem de concurențială, unde este nevoie de un buget de marketing, de promovare pentru ca pacienții să audă de tine, este nevoie de expunere, de prezență, de vizibilitate în mediul online. Și apar lanțurile de clinici care își permit să aibă bugete și să investească în direcția asta și să vină cu super oferte. Pe când cabinetele mici, care mergeau până acum, încep ușor-ușor să piardă teren. Nu pot rezista într-o piață concurențială. Nu reglementează nimic piața asta”, a spus, la PROFIT NEWS TV, Ionuț Botorogeanu, fondator iDava Soutions, companie care a dezvoltat un portofoliu de soluții software pentru clinicile stomatologice.
Micile cabinete private au ales fie să pună lacăt pe ușă, fie să migreze către alte țări, precum Franța, unde piața este mai reglementată, susține acesta.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Românii riscă să nu mai aibă acces gratuit la anumite servicii medicale. Cristian Hotoboc, PALMED: Pacienții vor fi nevoiți să plătească cu totul contravaloarea unor investigații și consultații„Observăm acest trend de dispariție. E puțin reglementat domeniul la noi în România, dar ar fi bine dacă ar exista un sprijin din partea statului, mai ales pe partea de asigurări de sănătate pe stomatologie. Nu există. În Franța, este, de exemplu”, continuă acesta.
Ionuț Botorogeanu consideră că statul este răspunsul și pentru creșterea ecosistemului antreprenorial din România, mai ales în ceea ce privește simplificarea proceselor de înființare a unei afaceri.
„Ar trebui să fie simplu să devii antreprenor. Sunt state unde lucrul acesta se întâmplă online, dar chiar și fără online ar trebui să fie simplu. Iar organizațiile cred că ar trebui să se implice mai mult în demitificarea termenului de antreprenor pentru că sună complicat. În mediul antreprenorial românesc este mai degrabă nevoie de oameni care să-și suflece mânecile și să treacă la treabă, oameni care au idei și o dorință și vor să îmbunătățească un domeniu indiferent care este el”, adaugă el.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Business-ul Sales Partner, fondat de soții Bîrsan, vizează extinderea în străinătate și 500.000 de euro investiții în dezvoltare. Cotă de piață de 18% în 2022Business-ul iDava Solutions, care cuprinde soluțiile iStoma, iClinic și iStoma LTD, dar și două portaluri – Piața Stomatologică și Caut Dentist Bun - a finalizat anul 2021 pe plus cu 41% față de anul precedent. Compania este prezentă și în Republica Moldova, Irlanda și Italia, iar recent a intrat și pe piața din Spania.
„E un potențial în țările respective. Trebuie să ne orientăm și către aceste piețe pentru a replica ceea ce facem bine în România. Ca să ajungem pe piețe pe care nu le cunoaște avem nevoie de parteneri. E greu cu un birou în București să poți livra servicii excelente în Irlanda. Ar trebui un birou acolo. Deci avem nevoie de parteneri ca să putem să penetrăm mai bine aceste piețe”, mai precizează Ionuț Botorogeanu.