Investitorii se feresc să finanțeze startup-urile care sunt în stadiul de „idee”, fără a avea un produs concret, susține Ionuț Țurlea, Fondator și CEO Momsi, o aplicație mobilă pentru mame care facilitează crearea de micro-comunități. El a avut însă noroc.
„Deși lucrurile au explodat din punct de vedere al rundelor de investiții în startup-uri, lipsa finanțării este în continuare o problemă foarte mare. Adică, atunci când ai doar o idee, lipsa finanțării de a face un produs, de a dezvolta ideea, este foarte mare. Nu sunt bani pentru așa ceva. Oamenii nu sunt dispuși să investească în așa ceva. Noi am avut noroc”, a spus, la PROFIT NEWS TV, Ionuț Țurlea.
A pornit startup-ul cu fonduri proprii, dar a reușit să atragă și un grup de investitori pentru a dezvolta aplicația.
„Au crezut în povestea asta înainte ca produsul să fie gata, pentru că finanțarea pe care am atras-o a fost necesară dezvoltării aplicației. A fost un pariu foarte riscant pentru ei. Cam 85.000 de euro am atras de la investitori atunci, iar fondurile proprii au fost cam 20.000 de euro”, mai spune acesta.

În următoarele 3-6 luni, antreprenorul vrea să mai atragă încă o rundă de finanțare, în valoare de 500.000 de euro, momentan fiind în discuții avansate cu trei fonduri de investiții din Europa.
„Focusul acum e pe tracțiune și a avea cât mai multe mame în aplicație, să fie cât mai relevant produsul. Focusul nostru nu e pe a monetiza acum. Posibil canal de monetizare la care ne uităm sunt subscription. Urmează să avem în aplicație business-uri locale, comercianți, de la care ne propunem să luam un comision din fiecare tranzacție pe care mamele o fac la acei comercianți. Opțiuni sunt, dar nu am ajuns încă în etapa aia”, afirmă acesta.
Startup-ul își propune să adauge în aplicație și o hartă, astfel încât mamele să poată vedea locurile și evenimentele la care pot merge.
„Nevoia cea mai mare pe care o vedem este aceea de a socializa. Este o nevoie la care alte produse sau soluții existente ori nu răspund, ori răspund într-un mod nepotrivit. Aici este și unde vrem să ne concentrăm eforturile”, adaugă Ionuț Țurlea.