PROFIT NEWS TV Ion Lixandru, Proprietar al Camion Logistic și Romtrailer: Companiile mari de transport nu au probleme din cauza războiului din Ucraina. Firmele mici sunt cele afectate

PROFIT NEWS TV Ion Lixandru, Proprietar al Camion Logistic și Romtrailer: Companiile mari de transport nu au probleme din cauza războiului din Ucraina. Firmele mici sunt cele afectate
scris 8 apr 2022
Pentru companiile de transport, primul trimestru al anului arată o revenire față de 2021, războiul din Ucraina afectând în principal jucătorii mici din piață. Creșterea dobânzilor reprezintă însă un pericol major pentru transportatori. 

„Primul trimestru a fost mai bun ca anul trecut pentru că s-au ridicat multe restricții. Excepție o fac evenimentele din Ucraina, care au început să creeze îngrijorări din cauza mișcărilor din zona de energie, precum scumpirile la carburanți. Pe de altă parte, flote importante care operau în Ucraina și Rusia și care sunt din spațiul european, în special din țările baltice, Polonia, trebuie să se repoziționeze”, a spus, la PROFIT NEWS TV, Ion Lixandru, Proprietar al Camion Logistic, companie care oferă servicii logistice, și Romtrailer, furnizor de servicii de reparații și piese de schimb pentru autovehicule de mare tonaj. 

Urmărește-ne și pe Google News
PROFIT NEWS TV Iulian Ardeleanu, Director General în Ministerul de Finanțe: Impunerea obligativității eFactura în sistemul B2B necesită derogări de la Comisia Europeană. Ne-am gândit la o etapizare, care va ține cont de firmele mai mici CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Iulian Ardeleanu, Director General în Ministerul de Finanțe: Impunerea obligativității eFactura în sistemul B2B necesită derogări de la Comisia Europeană. Ne-am gândit la o etapizare, care va ține cont de firmele mai mici

Omul de afaceri susține că firmele mici vor fi cele mai afectate de războiul din Ucraina, în timp ce pentru companiile mari, momentan, nu există un impact semnificativ.

„Schimbări au apărut la firmele foarte mici care erau dependente. Au fost foarte multe companii care operau în spațiul ex-sovietic de logistică. Acolo, în momentul în care au apărut aceste schimbări, firmele mici au început să piardă oameni, să nu mai aibă management și au trebuit să încerce să bată la alte uși. Companiile mari de transport nu au probleme din cauza războiului din Ucraina pentru că, în spațiul Europei Centrale și de Vest, marfa de mișcă bine”, mai spune acesta. 

PROFIT NEWS TV Adrian Bodomoiu, Director General Wizrom Software: Degeaba sunt proiecte dacă nu ai cu cine să le faci. Companiile își externalizează serviciile de software din cauza lipsei de specialiști CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Adrian Bodomoiu, Director General Wizrom Software: Degeaba sunt proiecte dacă nu ai cu cine să le faci. Companiile își externalizează serviciile de software din cauza lipsei de specialiști

Față de transportul rutier, mai multe schimbări există în sectorul de transport maritim, porturile ucrainene și rusești fiind acum destinate operațiunilor militare. 

„România fiind pe flancul de sud, multe trailere care în loc să transporte materiale pentru investiții, transportă echipamente militare. De asemenea, contractele încheiate pentru exporturile de metal din Ucraina, Rusia nu mai sunt sau se fac cu mare greutate sau pe alte trasee, ceea ce ridică mari probleme. Aluminiul s-a scumpit enorm datorită problemelor din sectorul energetic. Piața nu este pregătită. Sunt contracte în derulare. S-a cărat jumătate de marfă și cea rămasă și-a triplat prețul și nu mai are cine să o achite”, precizează Ion Lixandru. 

PROFIT NEWS TV Aurica Sereny, Președinte Asociația Producătorilor de Mobilă: Lipsa de lemn este și mai acută. Prețurile au luat-o razna. E o degringoladă totală CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Aurica Sereny, Președinte Asociația Producătorilor de Mobilă: Lipsa de lemn este și mai acută. Prețurile au luat-o razna. E o degringoladă totală

El atrage atenția că decidenții trebuie să intervină cu măsuri atât la nivel european, cât și în țară. 

„Dacă prin achiziții publice am un preț și acum a sărit de 4-5 ori, vor fi șantiere blocate dacă nu se iau decizii rapide. Asta automat că blochează și contractele de transport. Problema este a investițiilor, pentru că dacă nu investim, iar România are nevoie de investiții în infrastructura mare, de acolo o să pierdem în fiecare an”, atrage atenția antreprenorul.

Creșterea dobânzilor, avertizează el, este un pericol mult mai mare pentru companiile de transport decât conflictul din Ucraina.  

„Cheltuiala de finanțare a crescut foarte mult și acesta este un pericol mult mai mare decât să spunem partea de transport”, mai spune acesta. 

viewscnt
Afla mai multe despre
ion lixandru
camion logistic
romtrailer
razboi ucraina
companii de transport