Horațiu Răduțiu, unul dintre fondatorii startup-ului tech Hawking, care folosește un chatbot de inteligență artificială pentru a crește productivitatea retailerilor online și pentru a facilita relația dintre comercianți și consumatori, consideră că tinerii văd greșit ideea de antreprenoriat, de aceea foarte multe afaceri la început de drum nu ajung prea departe.
„Cred că toată lumea vede antreprenoriatul ca o soluție să devină milionari de pe o zi pe alta. Banii nu au valoare decât atunci când începem să îi cheltuim. Dacă scopul antreprenoriatului este doar să facem bani, atunci cred că nu o să funcționeze”, a spus Horațiu Răduțiu, la PROFIT NEWS TV.
Pentru dezvoltarea ecosistemului antreprenorial românesc, co-fondatorul Hawking susține că „ar trebui să le arătăm oamenilor o direcție, să se uite în direcția unui viitor mai bun”.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Ministrul Antreprenoriatului și Turismului anunță: Se închide schema de ajutor pentru HORECA. Ce se întâmplă cu plaja extinsă de la MamaiaDe asemenea și în ceea ce privește mentalitatea tinerilor care își doresc să fie antreprenori, mai sunt anumite elemente de îmbunătățit.
„Cred că este vorba doar despre mentalitate, să crezi într-un viitor mai bun, că poți să faci o diferență. Dacă gândești așa o să vină totul foarte natural, și nu o să te simți compleșit de treburile pe care le ai de făcut. Trebuie să ai idei, să fii creativ”, subliniază acesta.
Povestea startup-ului Hawking a început la o petrecere, idee care s-a concretizat în cadrul programului de preaccelerare Innovation Labs și a devenit ulterior un business, fondat de patru studenți la Facultatea de Matematică și Informatică Cluj-Napoca.
„Eram la o petrecere și aflasem că weekendul următor o să fie un program, Innovation Labs, și ne-am decis să participăm și noi, să facem ceva împreună. Și am hotărât să facem un chatbot. Ne-am dus acolo și am reușit să dezvoltăm toată ideea asta într-un business. Am făcut un chatbot care să fie practic integrat pe orice fel de website, prin care urmărim să oferim asistență pentru clienți. Adică filtrăm cererile și răspundem prin intermediul inteligenței artificiale”, povestește antreprenorul.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Companiile alocă bugete tot mai mari pentru automatizarea proceselor. Bogdan Florea, CEO Connections Consult: Marea majoritate își dau seama că este un avantaj competitivFață de alte servicii similare, Horațiu Răduțiu este de părere că ei, cei patru fondatori, reprezintă cheia care face ca afacerea lor să fie mai bună, la care se adaugă și faptul că folosesc unul dintre cei mai puternici algoritmi de inteligență artificială, dezvoltat recent, în 2020.
„Încă nu sunt foarte multe business-uri care se folosesc de puterea lui. Și am și urmărit foarte mult piața să vedem ce fac bine alții, ce fac mai puțin bine, și noi aducem îmbunătățiri”, mai spune acesta.
Startup-ul Hawking nu a atras momentan nicio investiție, toate costurile fiind suportate din buzunarul fondatorilor.
„Cam tot a fost făcut din banii noștri, însă urmărim să ne dezvoltăm, să investim și în partea aceasta de marketing, cred că acolo am avea cea mai mare nevoie de ajutor și în zona de relații cu clienții. Ne gândim deja să mai participăm la câteva programe de destinate start-up-urilor să vedem și cum dezvoltăm partea asta financiară”, adaugă Horațiu Răduțiu.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Cât de competitivă este industria românească de IT pe piețele externe? Daniel Homorodean, CEO Arxia: Avem motive să stăm cu fruntea sus în piața internațională, însă mai avem mult de lucrat. Putem fi competitivi peste totChatbot-ul dezvoltat de ei este gândit astfel încât să poate funcționa în orice țară, iar în prezent este testat deja pe diferite website-uri locale.
„Produsul nostru a fost lansat pentru România. Deja se testează către website-uri din diferite domenii. Deocamdată toate sunt în limba română, dar interfața aplicației și tot ce poate se vedea pe website este internaționalizat, adică algoritmul este gândit să răspundă în orice limbă, este pregătit și de mâine să iasă din țară și să fie vizibil și pe alte site-uri străine. Știm că este important să ieșim și din țară cu produsul nostru”, mai precizează Horațiu Răduțiu.