Afacerile care produc sau comercializează produse din păstrăv întâmpină mari dificultăți în ceea ce privește aprovizionarea cu acest tip de pește. Este tot mai greu de găsit, iar prețurile au crescut cu până la 60%.
„Provocarea cea mai mare vine din zona de furnizare, există o criză de păstrăv în acest moment. Iarna a fost grea, exact în perioada în care peștele trebuia să mănânce, să ia în greutate. Peștele însă este subcalibrat, nu este pregătit să fie scos pe piață și nici opțiuni externe nu sunt. Iar pe plan local foarte greu găsim peștele, și dacă îl găsim prețurile s-au majorat cu până la 60%”, a spus, la PROFIT NEWS TV, Florin Irimescu, Fondator Valeputna, companie care produce și comercializează produse de păstrăv.
El speră însă că această criză de păstrăv este doar temporară, care nu va dura prea mult și că anul nu va fi unul secetos.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Asta ar însemna să folosească aeratoare, oxigenatoare și puțuri forate, care înseamnă mai multă energie electrică consumată și automat va duce la creșterea costurilor la păstrăv. De asemenea, sper să nu fie o inflație care să se reflecte în curs pentru că toți furnizorii își aduc mâncare de pește din afară și trebuie să plătească în euro. Și atunci, orice mică diferență de curs îi poate afecta foarte mult pe furnizori”, mai spune acesta.
Nu doar criza de păstrăv afectează business-ul românesc Valeputna, ci și competiția cu marii producători și comercianți internaționali de a fi prezenți pe rafturile supermarketurilor.
„Lupta în ultimii cinci ani a fost să intrăm pe piață, să fim prezenți pe rafturi. Este foarte important asta. S-a schimbat foarte mult și modelul de vânzări în această perioadă. Dacă acum cinci ani încă se găseau multe băcănii specializate, au mai crescut ca număr până într-un punct, după care au început să dispară”, precizează Florin Irimescu.
Business-ul are planuri de a-și relua activitatea și pe piețele externe.
„Prima rețea a fost în Polonia, însă, s-a sistat din 2020. Ceea ce ne dorim noi cu adevărat cu produsul acesta este să pătrundem în rețele mai mari din țările vestice. Lucrăm la asta. Cel mai important este să avem un stand național la târgurile de anvergură sau să găsim finanțare să putem merge cu propriul stand. Dar asta costă. Vorbim de până la 20.000 de euro”, adaugă fondatorul Valeputna.