Ultimii doi ani de pandemie și conflictul izbucnit recent în Ucraina au îngreunat semnificativ activitățile de import ale companiilor locale, costurile de transport majorându-se chiar și de cinci ori. Este o oportunitate însă pentru România de a-și spori producția internă.
„De când a început pandemia e din ce în ce mai greu să aduci produse din alte țări pentru că costurile de transport au crescut de 4-5 ori. Și atunci, noi ne uităm foarte mult la a ne fabrica propriile produse. Aici ne vom aloca cea mai mare resursă atât de timp, cât și de bani. Vom aduce cel puțin câte o linie de produse în fiecare lună, în fiecare fabrică Mobexpert. În momentul de față, cam 65% din ceea ce vindem în magazinele noastre este produs în fabricile Mobexpert”, a spus, la PROFIT NEWS TV Adelina Badea, CEO al Mobexpert, cel mai mare producător și retaileri de mobilă și decorațiuni din România.
Compania a fost înființată de omul de afaceri Dan Șucu la scurt timp după trecerea României de la dictatură la libertate. În 2020, Mobexpert a înregistrat afaceri de 140 de milioane de lei și un profit net de 19,8 milioane de lei. Produsele Mobexpert sunt realizate în 8 fabrici, în orașe precum București, Târgu Mureș, Suceava și Dej.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Claudiu Cazacu, Consulting Strategist XTB România: Este posibil să avem fluctuații considerabile pe piața criptomonedelor în perioada următoareConflictul din Ucraina, adaugă Adelina Badea, poate fi o oportunitate pentru România, de a-și crește producția locală și de a nu mai depinde atât de mult de importuri.
„Trebui să ne gândim că putem să producem mai mult la noi în țară și asta o văd ca pe o oportunitate, că vom ajunge să nu mai importăm la fel de mult și că vom produce foarte mult în fabricile noastre. Noi importam în special componente pentru zona de scaune și partea de materie primă, lemn și pal. Aici probabil că va fi mai dificilă în următoarea perioadă”, mai spune aceasta.
În momentul de față, compania caută noi piețe și furnizori pentru produsele pe care nu le pot realiza în țară.
„Italia spre exemplu reprezintă pe partea de import mult mai mult decât în urmă cu doi ani de zile. Ne uităm și către Polonia. Dar ne concentram foarte mult pe zona de produse românești. Ceea ce nu putem să producem noi foarte mult este zona de decorațiuni. Aici producția în continuare este din afară”, precizează ea.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Ministrul Agriculturii - Ce criză alimentară să fie în România? Noi aruncăm mâncareOdată cu pandemia, retailerii, în special cei care până la acel moment aveau doar magazine fizice, s-au văzut nevoiți să-și extindă activitatea și în mediul online, pentru a putea supraviețui. Circa 30% din business-ul Mobexpert este realizat acum din vânzările online, de la 10%, înainte de izbucnirea crizei sanitare.
„Este clar că clientul s-a mutat în online. Vine să testeze în magazin, dar cumpără online. Noi ne-am regândit business-ul în așa fel încât să putem livra cât mai rapid către clienții noștri. Pe partea de mobilier e destul de dificil să achiziționezi doar online și atunci online-ul cu offline-ul se întrepătrund. Tocmai de aceea noi am început încă de anul trecut să deschidem magazine în toată țara”, mai spune Adelina Badea.
Mobexpert și-a propus să deschidă 20 de magazine de tip concept store în următorii patru ani, primul pe anul acesta urmând a fi inaugurat la Baia Mare. De asemenea, compania continuă și cu extinderea rețelei de magazine mari.
„Suntem în faza de proiect cu magazinul din Timișoara, vom avea magazin mare probabil la și la Bacău, și la Craiova”, afirmă CEO-ul Mobexpert.