Marea Britanie a devenit mult prea scumpă pentru studenții români, costurile pentru un an de studiu triplându-se după Brexit. Preferințele acestora s-au reorientat către alte țări.
„Un număr mare de români nu-și mai permit să meargă acum în UK, datorită taxelor mărite și atunci caută alte oportunități. Costurile de învățământ s-au triplat în UK, cu până la 20.000 de euro, iar la universitățile de top putem vorbi de 40.000 de euro. Pandemia și Brexitul au influențat foarte mult domeniul educațional și au schimbat trendurile. Acum Olanda a devenit varianta numărul unu pentru studenții din România, urmată de țări care înainte nu atrăgeau foarte mulți studenți, precum Spania și Italia”, a spus, la PROFIT NEWS TV, Andrei Nicolae, Fondator Youni, o platformă care ajută studenții să își găsească o facultate în străinătate.
El observă totodată și o deschidere a studenților din ce în ce mai mare pentru țări precum Coreea, Japonia, Singapore sau Australia. Cererea pentru America și Canada continuă să crească în fiecare an.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Învățământul de acolo a crescut foarte mult, țările încearcă să atragă cați mai mulți studenți internaționali. Se dezvoltă un pic și piața estică și țările care nu aveau programe în engleză, încearcă acum să creeze aceste programe. O piață care continuă să crească, cu 2% pe an, este America și Canada. Per total, numărul de studenți români care vor să plece în afară este în creștere de la an la an”, mai spune Andrei Nicolae.
Potrivit acestuia, tot mai mulți români caută doar acele universități care le pot oferi burse integrale.
„Mulți studenți caută Germania, pentru că acolo învățământul public este gratuit, caută țările nordice, pentru că, la fel, învățământul public este gratuit. Sau Olanda. Universitățile din Franța încep și ele să răspundă din ce în ce mai bine. Și oricum oamenii nu mai au atât de multe fonduri să se susțină, având în vedere că au trecut printr-o pandemie”, mai spune fondatorul Youni (fost UniApply).
Startup-ul are 24 de angajați și recent a început operațiunile pe noi piețe, precum Azerbaidjan, Pakistan, Uzbekistan, iar din noiembrie anul trecut era activ și în Ucraina. Pe viitor, Youni vrea să-și extindă activitatea și în Polonia.
„Avem un birou acolo și colaboratori. Prin intermediul acestora reușisem să creștem piața, să atragem câteva sute de studenți care să folosească platforma noastră. Acum, în contextul războiului, ne-a afectat destul de mult, pentru că abia începusem să interacționam cu un număr foarte mare de licee. Începusem colaborarea cu vreo 200 de licee din Ucraina”, precizează acesta.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Președinte Asociația Română pentru Smart City: Vom vedea investiții masive în anii următori, în toate comunitățile. Buzău va fi campion la nivel european, vine o investiție marePeste 1.000 de elevi români au folosit platforma Youni până în prezent, iar la nivel global numărul depășește 5.000. La finalul anului trecut, startup-ul a obținut cea de-a doua finanțare, în valoare de 550.000 de euro de la mai mulți investitori, printre care și fondurile de investiții Early Games Ventures și Simple Capital. În total, Youni a atras 700.000 de euro de la investitori pentru dezvoltarea business-ului.
„Prioritatea mea numărul 1 este internaționalizarea. Vrem să ne consolidăm poziția pe piețele în care activăm deja. Avem nevoie de stabilitate economică. Iar datorită devalorizării monedelor în tările respective, practic, costul de a studia în afară a crescut foarte mult. Studenții cu care noi interacționăm în momentul de față și care își permiteau înainte să studieze, acum nu-și mai permit pentru că valutele lor s-au devalorizat și practic trebuie să vină cu mai mulți bani”, mai spune Andrei Nicolae.