Considerată încă la început de drum, industria viticolă atrage tot mai mult interes din partea antreprenorilor și investitorilor din diferite domenii, consumul de vin fiind în creștere și preferat în detrimentul altor băuturi.
„Piața viticolă e foarte efervescentă. Apar foarte mulți jucători noi. Foarte mulți oameni din diverse alte domenii aleg să investească și în zona viticolă. E o piață în creștere, naivă deocamdată. Este destul de puțin know-how, cramele sunt obișnuite ca producția pur și simplu să fie absorbită de piață. În schimb, de ceva timp, vedem o creștere a calității vinurilor, a prețurilor și vedem și această bătăie atât la rafturile hipermarketurilor, cât și în online”, a spus, la PROFIT NEWS TV, Alex Dona, Fondator DespreVin.
Pe de altă parte, adaugă antreprenorul, această efervescență a creat și anumite provocări pentru noii jucători din domeniu.
„Deja multe crame pornite doar din pasiune și doar din ideea ca e o industrie mișto încep să aibă probleme. Nu au cuantificat corect nici investițiile, nici durata de recuperare, care e de minimum 11-12 ani”, subliniază lui Alex Dona.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Industria de vin – România, văzută în continuare ca o piață de entry level. Ciprian Roșca, Director Comercial Cramele Recaș: Din păcate, implicarea statului este minimăPotrivit acestuia, românii preferă să bea vinurile produse local, în locul celor de import, comportament determinat de spiritul naționalist al cetățenilor țării.
„Avem vinuri românești care se bat foarte puternic, de la egal la egal, cu cele din importuri”, atrage atenția omul de afaceri.
Creșterea inflației a dus și pe acest segment la scumpiri ale produselor. Din decembrie anul trecut prețurile la vin au început să crească cu sume cuprinse între 5% și 12%, trend care va continua și în 2022.
„Producătorii și-au dat seama că inflația îi va afecta și nu vor avea bani să producă dacă nu vor scumpi prețurile. Eu mă aștept la un alt val de scumpiri”, afirmă Alex Dona.