Alphabet, compania-mamă a Google, anunță vânzări de 74,6 miliarde de dolari și un profit net de 18,4 miliarde de dolari în al doilea trimestru, rezultate mai bune decât se așteptau analiștii, într-un climat economic care nu este favorabil cheltuielilor de publicitate, potrivit AFP.
Acțiunile sale au crescut cu peste 6% în tranzacțiile electronice de după închiderea Bursei din New York, arată Hotnews.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Vânzările de spații publicitare pe YouTube și veniturile sale din cloud computing au fost, de asemenea, peste previziunile pieței.
YouTube a încasat 7,7 miliarde de dolari, iar Google Cloud, 8 miliarde de dolari, o creștere de 27%.
Cu un profit operațional de aproape 400 de milioane de dolari, afacerea își confirmă succesul după ce a obținut primul profit în primul trimestru.
În pofida acestor rezultate încurajatoare în ochii investitorilor, compania numărul unu mondial în domeniul publicității digitale se confruntă cu o serie de vânturi potrivnice, de la inflație la dobânzi ridicate și la concurența TikTok.
CITEȘTE ȘI Om de afaceri maghiar și-a deschis un aeroport în Ținutul SecuiescToți acești factori cântăresc asupra cheltuielilor advertiserilor pe motorul de căutare și pe YouTube.
„De când YouTube a înregistrat un declin al veniturilor din reclame în trimestrul al treilea din 2022, platforma a avut dificultăți în a-și reveni, în ciuda tacticilor de îmbunătățire a monetizării Shorts”, a comentat analistul de informații, Evelyn Mitchell-Wolf, referindu-se la formatul video scurt copiat după Tiktok.