Zabka, grupul care se extinde puternic în România cu brandul Froo, a lansat pe Bursa de la Varșovia cel mai mare IPO din ultimii ani. Acțiunile deja urcă

Zabka, grupul care se extinde puternic în România cu brandul Froo, a lansat pe Bursa de la Varșovia cel mai mare IPO din ultimii ani. Acțiunile deja urcă
scris 17 oct 2024

Acțiunile grupului polonez Zabka, proprietarul brandului Froo, înregistrau un avans de 9% în urma debutului la Bursa de la Varșovia, transmite Reuters.

VEZI AICI ȘI Retailerul care a lansat extinderea agresivă în România sub brandul Froo va deveni unul dintre cele mai mari IPO ale Poloniei

Urmărește-ne și pe Google News

Rețeaua de magazine de proximitate Zabka din Polonia vrea să obțină 6,45 miliarde de zloți (1,62 miliarde de dolari) în cadrul Ofertei Publice Inițiale (IPO), cea mai mare listare din 2020 la Bursa de la Varșovia, scrie Agerpres.

FOTO Burger King intră în premieră într-un nou oraș din România CITEȘTE ȘI FOTO Burger King intră în premieră într-un nou oraș din România

Oferta este evaluată la 21,50 zloți pe acțiune, iar după deschiderea ședinței bursiere de joi, capitalizarea bursieră a Zabka Group a urcat la 23 miliarde de zloți. Tranzacția va reprezenta un impuls pentru Bursa de la Varșovia, care nu a avut mari listări în ultimii ani. În 2020, Allegro, cea mai mare platforma de comerț online din Polonia, s-a listat obținând de la investitori 9,2 miliarde de zloți.

Fondul de private equity CVC Capital Partners va rămâne cel mai mare acționar al Zabka după IPO, cu o participație de aproximativ 40%.

Înființată în 1998, Zabka este una din mărcile cele mai cunoscute ale Poloniei, cu peste 10.500 de magazine care operează sub un model de franciză.

Grecia: 2024 va fi \'\'un an decisiv\'\' pentru turism CITEȘTE ȘI Grecia: 2024 va fi ''un an decisiv'' pentru turism

Este a patra cea mai mare IPO din acest an în Europa, după cea a grupului spaniol Puig, a companiei elvețiene Galderma și a CVC Capital Partners.

În primul semestru din 2024, veniturile au crescut la 11,15 miliarde de zloți, de la 9,18 miliarde de zloți în urmă cu un an. În 2023, grupul a înregistrat un profit net de 356 milioane de zloți la venituri de 19,81 miliarde de zloți.

Luna aceasta, directorul financiar Marta Wrochna-Lastowska anunța că Zabka intenționează să deschidă în România 50 de magazine, până la finalul anului. Pe termen mediu, Zabka vrea să deschidă peste 1.000 de unități pe an, atât în Polonia, cât și în România, și să-și dubleze până în 2028 vânzările către consumatorii finali, comparativ cu nivelul din 2023.

VIDEO ANUNȚ OFICIAL - Când va fi deschisă circulația pe noi tronsoane ale Autostrăzii Ford CITEȘTE ȘI VIDEO ANUNȚ OFICIAL - Când va fi deschisă circulația pe noi tronsoane ale Autostrăzii Ford

Zabka se așteaptă să înregistreze anul acesta o marjă de profit mai ridicată.

„Analizând profitabilitatea din primul semestru din 2024, ne așteptăm ca pe ansamblul acestui an să înregistrăm o marjă de profit peste nivelul de 12,4% realizat în 2023”, le-a spus jurnaliștilor Marta Wrochna-Lastowska.

Anul trecut, profitul înainte de taxe, dobânzi, depreciere și amortizare (EBITDA) a crescut cu 17%, la 2,83 miliarde de zloți (729 milioane de dolari).

viewscnt
Afla mai multe despre
zabka
froo