Hotelierii din Bulgaria reclamă un val de furturi din camere în acest sezon, spunând că numeroși turiști pleacă acasă cu obiecte care nu le aparțin, de la televizoare la tablouri.
Hotelierii spun că printre articolele preferate spre sustragere sunt tablourile mai mici, dar și păturile, pernele, halatele de baie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Am avut mai multe cazuri și de televizoare Acest lucru se aplică acelor camere care sunt la parter sau la primul etaj. Prin terase și ferestre, televizoarele sunt date persoanelor care nu sunt cazate la noi. Unele monitoare sunt prinse ferm de pereți, dar acest lucru nu îi împiedică pe cei care au decis să plece acasă cu un televizor”, spun hotelierii, în presa locală.
Alți hoți profită de prezența unui lift care duce direct în garaj, așa că pot fura și o saltea.
Hotelierii mai susțin că, în majoritatea cazurilor, hoții sunt turiști din străinătate, iar lipsurile din camere devin evidente abia după ce aceștia au plecat cu avionul din țară.
„Totul este furat. Începând cu prosoape și cearșafuri și terminând cu băuturile din minibar. Am avut un caz curios, în care am prins două familii de străini care luaseră două seturi complete de masă – 4 farfurii fiecare, tot atâtea boluri, furculițe, linguri și cuțite le luaseră de la restaurant, unde avem all inclusive”, s-a plâns managerul unui hotel de 5 stele din Sunny Beach.
Turiștii deșurubează și becurile de la veiozele de noapte, spun hotelierii din Nessebar.
CITEȘTE ȘI FOTO Start pentru un nou Drum Expres, care va face legătura între Muntenia și Moldova. Prevede și plantarea de perdele forestierePrada preferată a occidentalilor au fost prosoapele de baie și de plajă, care de obicei sunt distribuite la recepție.
Turiștii din Europa de Est, în schimb, au luat de cele mai multe ori acasă pahare de marcă din baruri, ca suvenir.
În hotelurile de înaltă clasă se întâmplă ca oaspeții să consume băuturile din minibar fără să plătească. „Șmecheria este că ei beau din sticlele cu vodcă și apoi le umplu cu apă de la robinet. Nu îi putem prinde pentru că este umilitor să verificăm minibarurile din fiecare cameră în fața oaspeților”, a comentat un hotelier din Burgas.
Sunt indicați inclusiv turiști români, care au plecat cu cearșafuri.
Fraudă cu brățări all-inclusive
Hotelierii semnalează și o schemă în care sosesc doi turiști ce plătesc un pachet all-inclusive pentru o săptămână și primesc brățări speciale. „Totuși, la un moment dat, își scot brățările și le vând la jumătate de preț prietenilor, rudelor sau cunoscuților, cu care s-au înțeles în prealabil. Al doilea cuplu intră astfel și consumă gratuit, iar primii vin la recepție și spun că și-au pierdut brățările în mare, iar noi suntem obligați să le dăm altele noi”, au explicat hotelierii.