Guvernul Ungariei a declanșat o investigație asupra operatorului aerian low-cost ungar Wizz Air Holdings PLC pentru posibila încălcare a legislației privind protecția consumatorilor, informează site-ul lse.co.uk.
Oficialii Wizz Air nu au fost imediat disponibili pentru comentarii.
Este a doua astfel de investigație lansată împotriva unei companii aeriene, scrie Agerpres.
Ministerul Justiției din Ungaria susține că a primit multe plângeri la adresa Wizz Air deoarece operatorul aerian, cu sediul în Budapesta, nu ar fi oferit informații și asistență clienților ale căror zboruri au fost întârziate sau anulate, conform agenției de presă ungare MTI.
De asemenea, Wizz Air este acuzată că nu a acordat cazare și o nouă rezervare pentru pasagerii afectați, nu a răspuns plângerilor consumatorilor în termen de 30 de zile și operează o linie telefonică de asistență pentru clienți cu suprataxă, ceea ce contravine legislației și drepturilor consumatorilor din Ungaria, a precizat Ministerul Justiției.
În iunie, un set de taxe suplimentare pe bănci, companii aeriene și de asigurări a fost introdus în Ungaria, în încercarea de a strânge 815 miliarde de forinți și a reduce un deficit bugetar în creștere.
Luna aceasta, autoritățile de la Budapesta au acuzat operatorul aerian low-cost Ryanair Holdings PLC de încălcarea legislației privind protecția consumatorilor. Compania irlandeză a fost amendată cu 750.000 de euro după ce a majorat prețul biletelor pentru a face față noii taxe, pe care șeful Ryanair, Michael O'Leary, a numit-o "jaf la drumul mare" și "prostească".
Luni, la Bursa de la Londra, acțiunile Wizz Air înregistrau un declin de 7,8%.