Stellantis și partenerul său chinez Leapmotor au renunțat la planul de a produce un al doilea model de vehicul electric (EV) la fabrica producătorului auto european din Polonia, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.
În schimb, societatea mixtă înființată de Leapmotor și Stellantis ia în considerarea folosirea unei uzine Stellantis din Eisenach, Germania, care produce modele Opel și fabrica din Trnava, în Slovacia, ca unități alternative de producție pentru un crossover electric – B10, au precizat sursele.
Reprezentanții Stellantis și Leapmotor au refuzat să comenteze informația.
Modificarea planurilor de producție ale societății mixte a fost făcută după cu Guvernul chinez le-a spus în mod privat producătorilor auto să oprească marile investiții în țările europene care au sprijinit introducerea taxelor vamale suplimentare la vehiculele electrice produse în China, decizie care a intrat în vigoare în 30 octombrie, susțin sursele.
Polonia face parte din cele zece state membre UE care au susținut introducerea de către blocul comunitar a unor taxe de până la 45% la EV importate din China. Cinci țări membre, inclusiv Germania și Slovacia, s-au opus, iar alte 12 s-au abținut, scrie Agerpres
Stellantis și Leapmotor nu au anunțat unde va fi produs SUV-ul B10 și nu este clar dacă au existat și alți factori, în afară de presiunile Beijingului asupra producătorilor auto chinezi.
La uzina Stellantis din Tychy, Polonia, este produs modelul compact electric T03 cu componente livrate din China.
Sursele au explicat că producția în Germania ar fi mult mai scumpă decât în Polonia.
CITEȘTE ȘI OMV Petrom începe construcția parcului fotovoltaic Ișalnița, primul din portofoliul masiv de proiecte regenerabile al companiei controlate de austriecii de la OMVÎn 2023, Stellantis NV anunța că achiziționează o participație de 21% în Leapmotor, pentru 1,6 miliarde de dolari, într-o resetare a strategiei sale din China, ce vizează concentrarea pe vehiculele electrice (EV), după ani de vânzări slabe pe cea mai mare piață auto din lume.
De asemenea, producătorul chinez de vehicule electrice a anunțat formarea unei societăți mixte cu Stellantis, care va avea în afara Chinei drepturi exclusive pentru exportul, vânzarea și producția de la uzina Zhejiang Leapmotor Technology. În plus, Stellantis, care deține mărci precum Chrysler, Fiat, Jeep și Peugeot, obține acces la componente și anumite tehnologii ale producătorului chinez de automobile electrice.
Stellantis, al patrulea producător auto mondial, a fost înființat în 2021, în urma fuziunii dintre grupul francez PSA și cel italiano-american Fiat Chrysler, și regrupează sub aceeași umbrelă mărci precum Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen și Alfa Romeo.