Rusia vrea să reia, cu străini, și producția de mașini Volga, vechiul brand cu care se plimbau demnitarii comuniști sovietici: „Lada bogatului". Anterior a fost lansată o limuzină rusească de lux - FOTO

Rusia vrea să reia, cu străini, și producția de mașini Volga, vechiul brand cu care se plimbau demnitarii comuniști sovietici: „Lada bogatului". Anterior a fost lansată o limuzină rusească de lux - FOTO
Profit.ro
Profit.ro
scris 4 ian 2024

După reluarea producției autoturismelor Lada și Moskvitch, Rusia vrea să înceapă să producă din nou și mașini Volga chiar de anul acesta, a precizat ministrul rus al industriei și comerțului, Denis Manturov, pentru TASS.

Manturov a fost întrebat într-un amplu interviu acordat TASS, cea mai cunoscută agenție de presă a statului rus, despre starea industriei auto din Rusia și în ce stadiu se află planurile de reluare a producției mașinilor Volga, arată Hotnews.

Urmărește-ne și pe Google News
DOCUMENT Ce condiții trebuie să îndeplinească România ca să scape și de controalele rutiere în Spațiul Schengen. Ce obligații au fost asumate în acordul Schengen semnat de România cu Austria CITEȘTE ȘI DOCUMENT Ce condiții trebuie să îndeplinească România ca să scape și de controalele rutiere în Spațiul Schengen. Ce obligații au fost asumate în acordul Schengen semnat de România cu Austria

„Toate acordurile sunt în stadiul final. Lucrările se desfășoară fără oprire de la anunțarea acestei decizii, adică din mai 2023. Prin urmare, pornim de la faptul că la mijlocul anului ar trebui să înceapă producția acestei mașini”, a răspuns el.

El a confirmat totodată că noile Volga vor fi produse cu ajutorul unor „parteneri străini”, fără a intra în detalii. Rusia a reluat în 2022 și producția modelului Lada cu ajutorul unor companii din China la fosta fabrică Renault de la Moscova, unde înainte de începerea războiului din Ucraina erau construite și mașini Duster și Sandero.

Rusia a prezentat noile modele Moskvitch în noiembrie 2022, după ce Renault și-a finalizat ieșirea de pe piața rusă în luna mai a anului respectiv.

Putin i-ar fi spus liderului chinez, în martie, că războiul din Ucraina va dura cinci ani. Ce trebuie văzut în spatele acestor cuvinte - analiză \ CITEȘTE ȘI Putin i-ar fi spus liderului chinez, în martie, că războiul din Ucraina va dura cinci ani. Ce trebuie văzut în spatele acestor cuvinte - analiză "Nikkei”

Întrebat de jurnaliștii TASS dacă noile autoturisme Volga vor semăna cu cele din trecut sau vor fi modele „actualizate”, Manturov a dat asigurări că ele vor avea „un aspect absolut modern”, dar că logoul „cunoscut în întreaga lume” - o căprioară - va fi păstrat.

„În ceea ce privește grilajul radiatorului, probabil că există un fel de replică care amintește de mașinile anterioare”, a mai spus Manturov.

Rusia a produs ultimele mașini Volga în 2005 în condițiile în care uzina auto GAZ s-a axat pe producția de camioane și dube.

Automobilul a simbolizat mult timp grandoarea Uniunii Sovietice, sovieticii investind puternic în această mașină în toiul Războiului Rece pentru a-i impresiona pe occidentali.

DOCUMENT&FOTO Tranzacția prin care Fabrica de ulei Mândra din Bârlad, cu o istorie de peste 100 de ani, a fost cumpărată cu 1,8 milioane euro - cerută spre amânare CITEȘTE ȘI DOCUMENT&FOTO Tranzacția prin care Fabrica de ulei Mândra din Bârlad, cu o istorie de peste 100 de ani, a fost cumpărată cu 1,8 milioane euro - cerută spre amânare

Pentru cetățenii URSS, Volga, poreclită cu o ironie puțin forțată „Mercedesul rusesc", a fost un simbol al statutului social timp de mai multe generații. Dar în rândul nomenclaturii sovietice ea era mai degrabă alegerea oficialilor de partid de rang mediu.

Poreclită și „Lada bogatului", Volga era cunoscută pentru penele sale repetate de motor și pentru că nu era deloc fiabilă. Însă mașina îi dădea proprietarului, mai ales dacă dispunea de un șofer, un sentiment de superioritate socială.

Dupa destrămarea URSS în 1991 Volga a devenit o mașină total demodată în comparație cu modelele străine de import. Fabricantul său a încercat să o „întinerească”, însa nu a reușit să îi relanseze popularitatea în rândul clienților.

VIDEO Microsoft adaugă un nou buton pe tastatură, pentru prima oară în 30 de ani CITEȘTE ȘI VIDEO Microsoft adaugă un nou buton pe tastatură, pentru prima oară în 30 de ani

În vara anului 22021, Aurus Senate, automobilul de lux creat de Rusia pentru a-i oferi președintelui Vladimir Putin un vehicul național, a intrat în producția de serie.

După ce a prezentat un prototip la Salonul Internațional din Geneva, în 2018, după ce Vladimir Putin a testat acest automobil timp de mai bine de un an, institutul de cercetări NAMI, deținut de statul rus, pornește producția de serie a automobilului Aurus Senate, născut din ambițiile politicienilor ruși de a reînvia industria rusă de limuzine.

VIDEO PROFIT NEWS TV - Să ajutăm business-ul. Jean Tucan, Organizația Patronală Mamaia Constanța: Turistul trebuie respectat. Ne lovim de dorința românului de a nu munci. Este nevoie de o strategie. Mesaj către investitori și autorități CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV - Să ajutăm business-ul. Jean Tucan, Organizația Patronală Mamaia Constanța: Turistul trebuie respectat. Ne lovim de dorința românului de a nu munci. Este nevoie de o strategie. Mesaj către investitori și autorități

Aurus Senate este o limuzină în adevăratul sens al cuvântului, care vine ca un moștenitor legitim al vechilor Volga, cu care se plimbau demnitarii comuniști sovietici. Președintele Putin a transmis, la evenimentul de lansare a producției de serie că mașina este „un automobil de calitate care se ridică la standardele globale ale industriei auto”.

Modelul se inspiră din mașinile Rolls Royce, fără a copia elementele limuzinei deținute de BMW Group, și va fi produs în 5000 de exemplare anual, într-o uzină deținută de Ford și o companie rusă, situată în Republica Tatarstan, parte a Federației Ruse. În 2021, mașina va fi asamblată în 350 de exemplare, potrivit ministrului rus al Industriei și Comerțului, Denis Manturov. Prețul unui exemplar Aurus Senate va fi de 18 milioane de ruble, adică aproximativ 200.000 de euro.

FOTO După Dacia Sandero, Citroen C4 este noua victimă a testelor tot mai severe EuroNCAP CITEȘTE ȘI FOTO După Dacia Sandero, Citroen C4 este noua victimă a testelor tot mai severe EuroNCAP

După cum a declarat directorul institutului NAMI, care va produce acest automobil, intenția este de a vinde la export circa 70% din producție, în special în Orientul Mijlociu și în Africa, dar și în China, America de Sud și chiar Europa.

Aurus Senate are o lungime de 5,6 metri, cu o versiune lungă de 6,6 metri, este echipată cu un motor de 4.4 litri de origine VW – Porsche, adaptat de institutul rus pentru a funcționa în regim hibrid, cu o arhitectură V8 Twin Turbo.

Reprezentanții constructorului au spus că intenționează să producă și o versiune propulsată cu hidrogen.

Rusia vrea să reia, cu străini, și producția de mașini Volga, vechiul brand cu care se plimbau demnitarii comuniști sovietici: „Lada bogatului

Rusia vrea să reia, cu străini, și producția de mașini Volga, vechiul brand cu care se plimbau demnitarii comuniști sovietici: „Lada bogatului

Rusia vrea să reia, cu străini, și producția de mașini Volga, vechiul brand cu care se plimbau demnitarii comuniști sovietici: „Lada bogatului
viewscnt
Afla mai multe despre
aurus
aurus senate
limuzina aurus
limuzina rusia
masina vladimir putin