Retailerul german Lidl va deschide în această lună primele sale magazine din Serbia, piață pe care a intrat la mijlocul anului cu o investiție de 55 milioane de euro într-un centru logistic.
Lidl Serbia își va începe oficial operațiunile pe 11 octombrie, deschizând, simultan, 16 magazine în capitala Belgrad și în 11 alte orașe din țară, printre care Nis, Novi Sad, Bor și Uzice.
În iunie, compania a inaugurat, la Nova Pazova, în provincia Voivodina, un centru logistic cu o suprafață de peste 45.000 de metri pătrați, în urma unei investiții de 55 milioane de euro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Retailerul german și-a anunțat intenția de a intra pe piața sârbească încă din 2010, an în care și-a început activitatea în România, după preluarea a aproximativ 100 de magazine de tip discount Plus de la grupul Tengelmann.
Lidl va concura în Serbia cu grupul olandez Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, dar și cu grupul croat Agrokor, prezent în țara vecină cu lanțurile de magazine Mercator și Idea.
În România, Lidl operează în prezent o rețea de 231 de magazine și patru centre de logistică, având peste 5.500 de angajați. Până la finele anului, retailerul estimează că va ajunge la 235 de magazine pe piața locală.
Lidl este parte a grupului german Schwarz, care mai deține în România rețeaua de hipermarketuri Kaufland, liderul pieței locale de retail în funcție de vânzări.