Guvernul Orbán vrea să privatizeze principalele gări din Budapesta pentru 99 de ani

Guvernul Orbán vrea să privatizeze principalele gări din Budapesta pentru 99 de ani
scris ieri, 15:42

O serie de documente dezvăluie că Guvernul Orbán va transfera dreptul de utilizare imobiliară a principalelor gări din Budapesta în sfera privată pentru o perioadă de 99 de ani, invocând interese economice naționale prioritare, conform 24.hu.

Fostul candidat la funcția de primar general, Dávid Vitézy a declarat referitor că aceasta este un model tipic de privatizare ”prădătoare” de la începutul anilor 1990.

Urmărește-ne și pe Google News

Primarul orașului Sopron, Tamás Terézváros, a anunțat sâmbătă că zonele de cale ferată din jurul Gării de Vest (Nyugati) ar fi transferate în mâini private, însă pe baza apelurilor, pe lângă multe gări rurale, sunt incluse și gările de Sud, de Est și Kelenföldi în licitațiile care se închid la sfârșitul lunii ianuarie, arată Rador.

FOTO NEPI Rockcastle achiziționează un centru comercial din Polonia CITEȘTE ȘI FOTO NEPI Rockcastle achiziționează un centru comercial din Polonia

Potrivit licitației, scopul Societății cu răspundere limitată a Căilor Ferate Ungare (MÁV Zrt.) este implementarea unor dezvoltări imobiliare de înaltă calitate în zone de dezvoltare care să răspundă așteptărilor secolului XXI. Compania a precizat în răspunsul său transmis portalului 24.hu că sunt așteptate negocieri ulterioare pentru finalizarea proiectelor.

În apelul publicat pe site-ul companiei de căi ferate de stat se precizează:

„Menținerea acestora în proprietate publică, dar și implicarea surselor externe în dezvoltarea lor, în vederea obțineri mai multor și mai rapide rezultate în mai multe locuri – aceasta este esența programului național de reînnoire a gărilor ferate, pentru implementarea căruia Ministrul construcțiilor și transporturilor și grupul MÁV au lansat un apel.

Conform justificării oficiale, esența licitației este aceea că dezvoltatorii imobiliari care participă cu succes la licitație au posibilitatea de a folosi partea din proprietatea dată – separată de partea de trafic feroviar – în scopuri comerciale, astfel încât gările, stațiile și zonele acestora incluse în dezvoltare rămân în proprietatea statului fără excepție și pe toată perioada de cooperare.

Potrivit portalului amintit, companiile câștigătoare de proiecte pot gestiona proprietățile tuturor gărilor din Budapesta din 2025 până în 2124. Adică:

Portugalia, lider european pe piața canabisului medicinal CITEȘTE ȘI Portugalia, lider european pe piața canabisului medicinal

– întreaga hală istorică a Gării de Vest, întreaga zonă de operare a căii ferate a gării, fâșia neconstruită de-a lungul străzii Podmaniczky (fostele parcele din cartierul guvernamental) până la strada Dózsa György.

– întreaga hală a Gării de Est și zona până la strada Kerepesi, inclusiv zona atelierului de reparații auto de lângă strada Vágány.

– întreaga zonă a Gării de Sud și terenurile situate de-a lungul străzii Mészáros, toate zonele de operare feroviară dintre strada Hegyalja și bulevadrul Krisztina.

– întreaga zonă a Gării Kelenföldi, precum și zonele de dezvoltare extrem de valoroase de la sud de gara Volán.

După cum a relatat și ziarul ungar „Népszava”, Ministrul Construcțiilor și Transporturilor, János Lázár, a anunțat la mijlocul lunii octombrie că Guvernul intenționează să reabiliteze 10 gări cu trafic intens, cu implicarea investitorilor privați. Gările de Vest, de Est și de Sud din Budapesta ar urma să fie reconstruite în conformitate cu această linie, dar și Gara Kelenföldi ar putea fi inclusă printre destinații.

viewscnt
Afla mai multe despre
gara
ungaria
privatizare